PROVA CANGUR A L’INSTITUT JOAN AMIGÓ

El passat dijous 7 d’abril va tenir lloc en la majoria d’instituts i en algunes escoles dels Països Catalans la prova Cangur de matemàtiques organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques.

L’Institut Joan Amigó hi va participar amb un total de 35 alumnes, agrupats entre els nivells de 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO.

L’objectiu era resoldre 30 problemes matemàtics agrupats en tres nivells de dificultat (problemes de 3, 4 i 5 punts), en un temps de 75 minuts sense ús de calculadores ni cap aparell electrònic.

La prova pretén ensenyar una vessant més atractiva de les matemàtiques plantejant aquests problemes com un repte de raonament.

Com a novetat respecte edicions anteriors, els alumnes van poder realitzar la prova en el mateix institut sense necessitat de desplaçar-se a cap altre centre de la comarca.A més d’ampliar també la prova pels alumnes de 1r i 2n d’ESO.

Els resultats es publicaran al voltant del 21 o 22 d’abril i es valoraran de forma global tenint en compte tots els alumnes que l’han realitzat. Molta sort a tots aquells que hi han participat!!

Eugènia Vizcarra