La castanyada a l’Institut

Mantenir les tradicions és preservar la nostra identitat i, per aquest motiu, recordem tan senyalada data per a dur a terme una jornada per conèixer i respectar la cultura catalana que en els darrers anys es veu minvada per la celebració de festes alternatives més pròpies d’altres contrades.

Les classes van acabar a l’hora del pati, moment en el qual l’alumnat de 4rt va oferir un esplèndid esmorzar que ens va ajudar a agafar forces per enfrontar-nos a les diferents proves preparades, inspirades en els jocs tradicionals. L’alumnat, agrupat per cursos, va participar en tots els jocs passant una estona d’allò més distesa.

La cohesió del grup, el repartiment de rols, la celebració de les victòries o els ànims en les derrotes, enforteixen els vincles dels components reforçant el sentiment de pertinença al grup-classe. Així fomentem els valors com l’esforç, la competència social i la interacció amb el món físic tan necessaris avui en dia.