Jornada de vaga

El proppassat 10 d’octubre el Congrés dels Diputats va aprovar, amb la majoria absoluta del Partit Popular, la nova Llei d’Educació (la LOMCE). La polèmica principal d’aquesta llei, que afecta a l’alumnat català, prové del fet de considerar el castellà com a llengua vehicular de l’ensenyament a tot l’Estat i que inclou itineraris flexibles a quart d’ESO; la potenciació de les matèries instrumentals i les avaluacions finals en acabar cada cicle (les antigues revàlides), provinents del Ministerio de Educación. La resta de partits ha promès derogar-la tant aviat com el PP perdi la majoria absoluta. A Catalunya la Generalitat ha mostrat la seva preocupació per com pot afectar la seva aplicació al procés d’immersió lingüística aplicat a les escoles i instituts catalans.

La llei Wert ha estat la gota que ha fet vesar el vas al sector de l’ensenyament que està profundament dolgut per les retallades a diferents nivells (tant en beques per a estudiants, per menjador, per transport, augment del preu de les matrícules, augment de la ràtio per aula, disminució del personal docent…) i, a més, per tractar-se de l’enèsima llei d’educació de la democràcia. Per tots aquests motius, els alumnes convoquen una vaga general d’estudiants els dies 22, 23 i 24 d’octubre, a la qual s’hi afegeix tota la comunitat educativa (pares, professors, personal d’administració i serveis i estudiants) l’últim dia.

Pel que fa a l’Institut Joan Amigó i Callau, el Consell de delegats van presentar la proposta de seguiment de la vaga sent aprovada pel Consell Escolar en el cas de 3r i 4rt d’ESO, que a més hauran de presentar l’autorització de la família per poder-la dur a terme. En el cas del cicle formatiu, al ser majors d’edat, s’acorda per aula amb la posterior comunicació a la Direcció del Centre.

La direcció