Festival Internacional Memorimage

Festival Internacional Memorimage de Reus

El passat 4 de novembre els alumnes de 3r de Socials (grup flexible) i els alumnes de 1r vàrem anar al Teatre Bartrina de Reus al Festival Internacional de Cinema de Reus.

Un festival molt interessant i original que mostra documentals o pel·lícules realitzades a partir d’imatges d’arxiu del passat segle XX.

L’excursió la férem amb autobús i vam arribar puntuals a les 10.30 on ens van rebre els organitzadors amb una targeta per puntuar el documental que veuríem.

El documental seleccionat era el de Joana Biarnés, una entre tots (2015). Aquest recent documental tracta de la Joana, una jove Terrassenca que li agradava la feina del seu pare, la de fotògraf i després d’estudiar altres coses sense èxit va descobrir la seva passió, la fotografia. Però ho va fer en una època (la dictadura de Franco) en què el masclisme no suportava veure una dona fent fotos, és a dir que en aquells temps la professió de fotoperiodista era un món ple d’homes. Ella va resistir tot tipus de crítiques i es va sobreposar amb la seva convicció de tirar endavant. Per fi ho i va ser contractada pel millor diari espanyol del moment on va poder fotografiar a personatges com els Beatles, Clint Eastwood, Salvador Dalí entre molts altres.

Joana doncs es va convertir en la primera fotoperiodista de l’estat. Els alumnes després del documental varen fer preguntes a la protagonista i als directors i creadors del film. També els alumnes van voler un autògraf amb la protagonista present a la sessió i vam parlar una estona amb ella.

Una gran activitat que segur va despertar interès per la fotografia i un bon exemple de superació personal i professional amb unes condicions molt adverses.

Enric Llevat

Departament de Socials