Taller sobre el malbaratament alimentari

L’alumnat de primer d’ESO de l’institut Joan Amigó de L’Espluga de Francolí va aprofitar aquest dilluns les indicacions que, des del Consell Comarcal de la Conca, es van facilitar al taller que consciència sobre la necessitat de controlar els possibles excedents alimentaris en el nostre dia a dia. L’objectiu que es persegueix és el de difondre la cultura de la prevenció i provocar un canvi d’actitud en el nostre comportament, recuperant petites accions que contribuiran a deixar de tirar menjar i evitaran més despeses a la nostra butxaca.  Cada any es llencen més de 250.000 tones de menjar, la meitat prové de les llars, supermercats i restauració. Això significa 35 kg per persona que equivalen a 112€, per tant, ens podríem alimentar quasi un mes sencer amb el que llencem.

Com evitar-ho? Al taller, l’alumnat va reflexionar sobre diferents accions, per exemple, no anar a comprar amb gana perquè compraràs més, planificar un menú setmanal, conservar adequadament els aliments a la nevera o congelador, comprovar les etiquetes dels productes segons la necessitat del seu consum, organitzar el rebost…

A continuació, es va improvisar una cuina freda amb un parell de receptes senzilles i ràpides que aprofitaven ingredients que podem trobar a totes les cuines. Els alumnes van elaborar un pastís de tonyina i fruites amb xocolata que es van menjar amb ganes. Aquest taller de cuina de reaprofitament va ser una experiència interessant que va permetre als alumnes que realitzen el Projecte sobre alimentació “qui no té un all té una ceba” exposar els seus coneixements sobre el tema alimentari davant dels seus companys i companyes.