VISITA A LA COOPERATIVA BONÀREA A GUISSONA

El dimecres passat, 27 alumnes i tres professores de l’Institut Joan Amigó  vam visitar l’empresa cooperativa Guissona a la localitat de Guissona. Aquests alumnes (de 1r, 2n ESO i l’Aula Implica’t),van fer o estan fent aquest curs, un Projecte Interdisciplinari relacionat amb l’Alimentació que porta per nom “Qui no té un all, té una ceba”.

Vam sortir de l’Espluga a les  9 del matí i vam tornar a les 4 de la tarda. L’empresa BonÀrea va posar a la nostra disposició un bus gratuït. També ens van pagar el dinar en el bufet lliure que té la mateixa empresa de Guissona. Els alumnes van poder veure de molt a prop el funcionament de l’empresa cooperativa i varen aprendre, que hi treballen més de 4000 treballadors. Més de 1200 grangers i les seves famílies treballen per subministrar bestiar, aus i ous; tenen un magatzem intel·ligent amb capacitat per a 25000 palets i fan plats cuinats amb una producció de 3000 plats al dia.  A més, ens van explicar què són i què s’hi fan als escorxadors, què és una planta d’envasament i què s’hi fa.

En conjunt, va ser una visita molt interessant per a tots. També vam poder gaudir d’un bon dia de convivència entre l’alumnat de diferent edat però que els unia un mateix interès: Saber com es processen els diferents tipus d’aliments, què vol dir consumir productes de proximitat i quina és l’organització i el funcionament d’una cooperativa.