Prova Cangur a l’Institut Joan Amigó

Bé sabem que les matemàtiques és una de les matèries més complexes i que inspira més respecte a la majoria de l’alumnat. És per això que des del Departament de Matemàtiques de l’Ins Joan Amigó s’intenten fer activitats per estimular i motivar els alumnes tot passant una bona estona.
Així, doncs, el passat dijous 21 de març es va dur a terme la XXIV Prova Cangur de Matemàtiques amb l’objectiu de divertir-se resolent els petits reptes plantejats.
Aquesta activitat organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques i impulsada per Le Kangourou sans Frontières, es desenvolupa el mateix dia en la majoria de centres de parla catalana amb l’objectiu de difondre la cultura matemàtica treballant el raonament i l’enginy.
L’Institut Joan Amigó hi va participar amb un total de 62 alumnes, entre els cursos de 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO, que van voler presentar-s’hi de manera voluntària. La prova es va dur a terme al mateix institut i de manera simultània a tots els altres centres participants.
El format de la prova és de concurs individual, que consta de 30 problemes de resposta tancada amb 3 nivells de dificultat, que s’han de respondre en una hora i quart, sense ús de calculadores ni cap altre mitjà electrònic de càlcul.
L’objectiu de la prova és ensenyar una vessant més atractiva i popularitzar les matemàtiques. Objectiu que, creiem que s’ha acomplert, degut a l’augment de participació respecte els cursos anteriors.
Esperem que la motivació per treballar aquestes “altres matemàtiques” segueixi creixent els propers cursos, tot desitjant molta sort a tots aquells que han participat!!

Pep Gavaldà i Eugènia Vizcarra
Professors de Matemàtiques de l’Institut Joan Amigó