Programa Òrdago o com saber prendre una bona decisió

La primera Dimensió de les Competències personals i socials és l’autoconeixement, “prendre consciència d’un mateix i implicar-se en el procés de creixement personal”. Dins de la Tutoria de 1r d’ESO, a l’institut Joan Amigó, amb l’ajuda d’experts en el tema, volem promoure un espai d’ informació i discussió entorn a la prevenció de drogues. Aquest és el tercer curs que el centre impulsa el programa Òrdago de la Diputació de Tarragona que, de manera didàctica, propicia que l’alumnat desenvolupi coneixements, actituds, valors i hàbits que el capacitin per aprendre decisions raonades i autònomes. Aquest projecte està avalat per la Subdirecció General de drogodependències del Departament de Salut de la Generalitat.
Al llarg de sis sessions, la primera i l’última guiats per un expert i la resta per les tutores de curs, l’alumnat aprèn a analitzar els factors socials que els influeixen en la presa de decisions, els hàbits socials relacionats amb la salut, el consum i el medi ambient, i la utilització de l’educació física per afavorir el desenvolupament personal o els riscos associats al consum de drogues. Amb l’ajuda d’activitats de caràcter participatiu i en grup aprenem a donar torns de paraula i respectar les opinions dels altres, tot compartint els coneixements que entre tots anem forjant.
L’adolescència és una etapa de la vida especialment rellevant, on els adolescents exploren el món que els envolta i el viuen ben intensament. Per experimentar, descobrir, tenir iniciativa personal i prendre decisions cal estar preparat, doncs és el moment de construcció de la pròpia identitat personal. Cal ajudar-los a no deixar-se influenciar

.