Orientació acadèmica a l’INS Joan Amigó

Una de les coses que més neguiteja als nostres alumnes, especialment a 4t d’ESO, és quin camí seguir després de la ESO. Alguns ho tenen clar, i ja saben quin batxillerat faran o quin cicle els agradaria fer. Però la majoria tenen molts dubtes, i no és estrany, ja que l’oferta, especialment de cicles, és molt àmplia: actualment s’ofereixen més de 150 cicles diferents!
És per això que des de les hores de tutoria, començant a 3r d’ESO i reforçant-ho a 4t, ens dediquem a fer multitud d’activitats dirigides a reflexionar sobre les actituds i aptituds pròpies, de cara a facilitar la millor elecció per part de cada alumne.
Entre les activitats que realitzem, el passat dijous 14 de març vam fer una visita al Complex Educatiu de Tarragona. Allí vam poder veure el campus, ens van fer una xerrada sobre les possibilitats acadèmiques després de la ESO i vam poder fer una visita a les instal.lacions de l’institut Pere Martell (on vam veure els cicles de mecànica, soldadura i impressió gràfica) i de l’institut Cal.lípolis (on vam veure els cicles de farmàcia, infermeria, imatge personal, dietètica, emergències sanitàries i activitats esportives).
Més tard vam visitar l’Espai de l’Estudiant de Valls, on els alumnes van poder agafar informació i preguntar dubtes. Hi havia més de 60 expositors, tan d’instituts de tota la província que ofereixen batxillerats i cicles com de les Universitats de tot Catalunya.
Ara, amb tota la informació recollida, toca replantejar-se què volen fer, quin camí volen agafar, i triar allò que creguin que els pot agradar i interessar més. Una elecció sovint no gens fàcil.

Rosalia Anglès i Eugènia Vizacarra
Tutores de 4t