Xerrades de tutoria: alcohol i accidents de trànsit

A l’institut Joan Amigó hem realitzat dues xerrades a les tutories de 4t d’ESO amb l’objectiu de sensibilitzar els alumnes dels riscos de l’alcohol, tan pel que fa als efectes que té sobre la salut com als efectes sobre la conducció viària.
El passat dimarts 5 de març vam poder escoltar les experiències personals de tres persones que han patit alcoholisme i que, amb l’ajuda de l’associació “Alcohòlics Anònims” han aconseguit deixar la beguda. Les seves històries vivencials van ser molt impactants.
El dimarts 12 de març vam poder assistir a la xerrada d’un Mosso d’Esquadra que ens va explicar les seves vivències en rescats d’accidents de trànsit. D’un d’aquests accidents, a Salou, en va resultar ferit un motorista jove, en Marc, que com a resultat ha quedat en cadira de rodes. En Marc ens va explicar com era la seva vida abans de l’accident, què va passar aquell fatídic dia, com va ser el seu pas per l’institut Guttmann i tots els inconvenients físics i psíquics que té actualment.
Dues xerrades per reflexionar, per entendre que el consum d’alcohol pot tenir conseqüències greus, i que, per tant, cal considerar-ho i tenir-ho present abans de fer el primer glop.

Rosalia Anglès i Eugènia Vizacarra
Tutores de 4t