L’institut participa al projecte Basurama

Miquel Valls
Òscar Vidal
Tutors de 2n d’ESO
El 2001 es van reunir diversos arquitectes que havien estudiat a l’Escola d’Arquitectura de Madrid, amb l’objectiu d’investigar, crear i produir cultura mitjançant materials assequibles i principalment abandonats. A partir d’aquí, la relació amb la societat de consum i la reflexió de la quantitat de material que rebutgem i que es podria aprofitar els va fer evolucionar cap a la creació d’objectes útils.
En el fons dels seus projectes, a part de cercar la utilitat d’allò que construeixen, hi ha l’esperança de plantejar en cadascú de nosaltres una sèrie de preguntes que ens facin repensar una segona vida per aquells objectes que ja no volem. No només ho han fet aquí: amb ferralla i palets van transformar un orfenat a Adis Abeba; amb pneumàtics van crear uns gronxadors a Lima o amb caixes de refrescos un parc per poder jugar a Malabo. El 2015 van rebre el Premi Gràficca “per fer molt amb pocs recursos” i “per la seva consciència social, respecte per l’entorn i el seu disseny per a construir un món millor”.
Els alumnes del INS Joan Amigó han visitat aquesta setmana el Museu de la Vida Rural per participar en la iniciativa que han pensat per L’Espluga de Francolí juntament amb diversos grups escolars provinents de centres propers. La tasca consistia en la construcció d’uns “Tòtems” amb material plàstic que podreu visitar a partir del divendres 15 de febrer a les 7 de la tarda, l’exposició“Plàstic, genial o pervers, tu com ho veus?” on podrem veure la cara amable del plàstic, els seus usos i la possibilitat d’utilització com material artístic, comprovat pels nostres alumnes, o la seva cara dolenta com element contaminant. La participació del públic assistent és clau pels seus projectes immersos en un espai pluridisciplinar on es desenvolupen diferents activitats complementàries amb un enfocament comú utilitzant la imaginació i el saber fer de cada individu.