Racó de l’esportista: Llorenç Roig (gimnàstica artística)

El Racó de l’Esportista és una secció dinamitzada pel professorat d’educació física i que volem que sigui uns espai dinàmic al web de l’institut. Es tracta d’un espai sobre els nostres alumnes amb millor trajectòria esportiva amb la intenció que pugui servir de motivació i inspiració per a la resta de l’alumnat.

La cinquena entrevista de la secció és al Llorenç Roig, estudiant de 2n d’ESO, atleta d’un dels esports més seguits als Jocs Olímpics i amb més requeriments físics i dificultat tècnica.

FITXA TÈCNICA

Nom i cognom:  Llorenç Roig i Morera

Edat: 14 anys

Curs a l’IES Banús: 2n ESO

Esport i especialitat: Gimnàstica artística

• Quan i com vas iniciar-te en aquest esport? És l’únic esport que has practicat? Vaig iniciar-me quan tenia 7 anys, la meva mare em va deixar triar entre la gimnàstica i el futbol. Abans d’iniciar la gimnàstica també vaig fer futbol i bàsquet.

• Què t’enamora del teu esport?  El que més m’agrada són la varietat d’aparells i d’exercicis que faig. Són molt dinàmics moguts i espectaculars quan et surten bé. Però el que més m’enamora són els meus companys d’equip, ens animem els uns als altres i ens ajudem quan una cosa no ens surt.

• Quants dies/hores entrenes?  Entreno 3 dies a la setmana durant dues hores i mitja.

• Quines són les teves principals virtuts com esportista?  El meu fort en els exercicis és la força i resistència. Per anar millorant calen moltes hores de pràctica per tal d’anar trobant la perfecció a cada exercici. És necessari repetir moltes vegades el moviment per anar millorant i perfeccionat. A les competicions cal molta força mental i concentració perquè és possible que un aparell no et surti com tu volies però has de seguir competint.  El meu millor aparell es la barra, encara que a la darrera competició vaig millorar molt en salt quedant el primer de Catalunya en la meva categoria.

• Tens problemes per compaginar estudis, entrenaments, família, viatges, competicions, amics…?  Cal disciplina i organitzar-se per a poder fer-ho tot. Les competicions no son cap problema ja que son 4 o 5 caps de setmana a l’any.

• Pots fer un breu repàs als teus principals èxits esportius (currículum esportiu i edat)?  Al principi no tenia resultats, no eren gaire bons. A la primera competició que vaig participar vaig quedar 16è. Al club estava  sol a la meva categoria i vaig haver de canviar de club per poder competir en equip.  Al nou club on estic vaig millorar molt quedant 2 vegades per equips 3rs de Catalunya i al quedar entre els 15 millors de Catalunya em vaig classificar per anar al Campionat  d’Espanya.  A l’última competició a nivell català vaig quedar 2n a nivell individual i 2n en equip.

• Quins són els teus objectius esportius, reptes més propers i per al futur?  Penso que pujar de categoria és molt difícil però si ho aconsegueixo estaré molt content.  Crec que no aconseguiré ser un gimnasta olímpic però m’agradaria pujar moltes  vegades més al podi.

• Què et motiva per seguir entrenant? D’on treus les forces?   Gràcies als companys segueixo al gimnàs perquè són molt bons amics i ens ho passem molt bé entrenant. Ells m’animen a seguir entrenant i millorant.

• Ja saps a què et vols dedicar professionalment quan siguis adult?  Com ja he dit no vull ser un gran gimnasta, però sí que  vull seguir competint.  De gran vull ser bomber perquè m’agrada servir, cuidar i protegir a les persones. També crec que el meu físic m’ajudarà.

• Algun consell pels teus companys de l’institut que vulguin iniciar-se en aquest esport?  Aquest esport cal molta disciplina i esforç, molt d’entrenament i anar a un bon gimnàs on els entrenadors siguin bons amb tu. També cal molta força i flexibilitat per fer aquest esport.

Moltes gràcies Llorenç per les teves respostes. Et desitgem molta sort en el retorn als entrenaments i les competicions.