Maduixes

MADUIXES PLANTACIÓ
El temps més adequat de sembra és entre l’hivern i la primavera, depenent del clima. Es poden sembrar en pla o en fileres.
RECOL·LECCÓ
Les maduixes són una fruita de primavera. És durant aquesta època quan estaran en el punt més òptim de maduració i, per tant, també organolèptica i nutricionalment.
MARC DE PLANTACIÓ
A l’hora d’escollir la terra, l’ideal per cultivar maduixes és un sòl argilós barrejat amb terra, ja que reté millor l’aigua. La distància entre fileres ha de ser d’uns 40-50 cm. I entre les plantes d’uns 30-40 cm.
EXPOSICIÓ
Idealment, s’ha de selecionar una zona plana i aasolellada,que estigui protegida dels corrents d’aire.
NOM CIENTÍFIC PLAGUES I MALALTIES
Fragaria vesca Pel que fa a plagues, algunes aus, llimacs, escarabats, formigues, pugons i àcars són les principals.
Pel que fa a malalties, algunes taques (blanques i marrons), l’oïdi, la podridura grisa, el tizó tardà i el marciment vertical són les principals.
NOM (castellà)
Fresa
NOM (anglès)
Strawberries
FAMÍLIA PROPIETATS NUTRITIVES
Rosàcies Les maduixes destaquen per la seva acció antioxidant, ja que contenen vitamina C, carotenoides i antocians, específics de les fruites vermelles i amb un poder antioxidant molt elevat que supera cinquanta vegades la vitamina E i unes vint vegades la vitamina C.
ORIGEN
La maduixa cultivada prové d’America.  La maduixa silvestre procedeix dels Alps i és coneguda des de temps prehistòrics.
CURIOSITATS
També es pot dir Fraulera o fraguera.
La maduixa és un símbol per a Venus, la deessa de l’amor, a causa de les seves formes de COR i color vermell.
Diuen que si parteixes una maduixa per la meitat i comparteixes una meitat amb una persona, neix l’amor entre tots dos.

Editat per Tecla R.