6è Explorant els Racons d’Aprenentatge Matemàtic

Aquesta setmana hem iniciat una nova volta dels racons d’aprenentatge matemàtics. Oportunitat per un aprenentatge interactiu i significatiu. 

  1. Racó de Proves Cangur – Enfortint el Càlcul Mental: Al Racó de Proves Cangur, els alumnes estan immersos en activitats de càlcul mental. Aquest espai està dissenyat perquè… Llegeix més»

I5. Plàstica

El dia que toca Plàstica els nens i les nenes d’I5 es mostren molt motivats per començar a experimentar amb diferents materials.
Les activitats plàstiques tenen molts avantatges:

  • Afavoreixen la concentració.
  • Ajuda a relaxar-se.
  • Potencia el desenvolupament de les habilitats motores i la… Llegeix més»

3r. Racons de matemàtiques! Torn 3!

Aquest trimestre continuem treballant amb racons que ens ajuden a iniciar i/o consolidar tot allò que estem fem a l’aula.

En aquest torn treballem els següents continguts:

Ipads: treball de numeració i més.
Figures geomètriques amb plastilina.
Botiga.
Multiplicacions i sumes.
Enigmes.

Enguany a la botiga fent de venedors i compradors i així podem fer servir bitllets i monedes, per practicar el sistema monetari. 

Ens encanta treballar per racons, aprenent moltíssim manipulant tants materials.

Tutors de 3r.… Llegeix més»

4t. Racons de matemàtiques. Torn 4!

Benvolgudes famílies! 

Estem treballant les matemàtiques a través dels racons! Justament hem començat el torn 4!

-Estem treballant el llenguatge computacional a través de l’Scratch!

-Estem repassant les taules de multiplicar i les divisions en parelles i utilitzant material manipulatiu!

-Estem aprenent el concepte de Perímetre utilitzant les tecnologies per mesurar objectes de la classe. 

-Estem treballant les gràfiques a través de la comprensió de diversos textos i elaborant una pròpia preguntant als companys i companyes de classe. 

Ens ho estem passant molt bé!

Una abraçada molt gran!

Alumnat de 4t. … Llegeix més»

4t. Racons de llengua catalana. Torn 4!

Benvolgudes famílies!

Estem ja treballant la llengua catalana a partir dels nostres racons!

Aquesta vegada hem començat el torn 4! 

-Estem treballant les definicions i vocabulari a través del famós joc Passaparaula!

-Estem treballant la comprensió lectora amb textos diversos sobre poblacions, factures etc. 

-Estem creant publicacions per explicar als avis i àvies de la residència Blau Almeda coses que fem a l’escola!

-Estem treballant la descripció de persones amb fotos de nosaltres!

-Estem fent de reparadors i reparadores de frases, cercant i corregint faltes!

Però, sobretot, ens ho passem bé i treballem en equip!

Una abraçada!

Alumnat de 4t!… Llegeix més»

La llegenda de Sant Jordi

Bona tarda famílies!

Un any més hem pogut gaudir de la respresentació teatral de la Llegenda de Sant Jordi per part d’un grup d’alumnes de 6è. L’obra ha estat dinamitzada per un grup de families de 6è a les que agraim el seu esforç i dedicació. Un cop més, l’acte ha estat un èxit i tota l’escola ha pogut gaudir d’una bona estona plegats. Fins el Sant Jordi vinent i no us oblideu de continuar llegint!… Llegeix més»

CM i CS. Recital de poesia 2024

Bon dia famílies!

Sant Jordi ve acompanyat d’un munt de llibres i d’un recital, que com ja és tradició al Martinet, celebrem plegats al gimnàs. Poemes curts, poemes llargs, poemes inventats, poemes prestats… poemes dedicats a la família, als mocs, a Sant Jordi o al fútbol, però sobretot, molta imaginació i participació. Un cop més l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior ha participat en aquesta activitat dedicada al vessant més literari de la festivitat de Sant Jordi. Us deixem un petit recull d’imatges del recital i recordeu que a la carpeta compartida, a l’apartat de “festes i esdeveniments” podreu gaudir d’un munt d’imatges de tots i totes les participants. … Llegeix més»

Tallers de Primavera Sant Jordi

Bon dia i bona diada de Sant Jordi famílies!!

Avui, com ja és tradició, l’escola ha tornat a gaudir d’una jornada de tallers internivells amb tots els infants de l’escola. Al llarg del dia cada infant ha participat en tres tallers diferents. Un taller artístic on han elaborat una rosa fent servir capsules de cafè reciclades i plastilina; un altre literari, on alguns han treballat a partir d’una poema, altres han fet teatre, han preparat uns minimons o han cantat i representat una cançó; i un altre de caire més lúdic on han pogut jugar a treure cues, amb els paracaigudes, fer una batalla de pilotes al gimnàs o posar a prova la seva rapidesa i  enginy jugant al pedra, paper o tisora. Ha estat un dia diferent, on alguns infants s’han retrobat amb amics d’altres cursos, d’altres han conegut de nous, s’han cuidat i ajudat entre iguals… Un dia divertit i gaudit amb els companys i companyes de la comunitat del Martinet.

Us deixem un petit recull de les activitats i recordeu que a la carpeta compartida de “Festes i esdeveniments” trobareu un reportatge més extens de la jornada.… Llegeix més»

6è Explorant els Racons de Català

Avui us portem a un viatge a través dels racons de català de sisè de primària d’aquesta tongada. Aquests racons són espais d’aprenentatge pensats per aprofundir en diferents àmbits de la llengua catalana d’una manera dinàmica i participativa. Acompanyeu-nos mentre descobrim què s’hi fa a… Llegeix més»

Cicle Mitjà. Activitats de música 2nT

Hola famílies!

El trimestre s’ha acabat i els nens i nenes de 3r molt han ballat! Durant tot el trimestre han estat preparant les dues danses que van ballar a l’Edudansa, I’m gonna be, The Proclaimers, més coneguda com a 500 miles  i la Gallarda del Pou, la dansa tradicional  de la nostra ciutat, Cornellà. Tot l’alumnat s’ha engrescat molt i l’acte va ser tot un èxit.

L’alumant de 4t, va començar l’any amb la Marxa Radezky de Johan Strauss, acompanyant-la amb percussió corporal i instruments, tot coneixent aquest compositor que cada 1 de gener dona la benvinguda al tradicional concert d’any nou que es fa a Viena.  Tots junts han acabat de muntar i fer conjunt instrumental amb la cançó Jolikà, que els ha quedat genial! Han cantat i ballat diferents cançons i danses, com L’hivern de la Dàmaris Geleabert, El món seria o La gata i el belitre. Per acabar el trimestre amb una activitat en petits grups, de creació i relacionada amb el projecte de l’aula de les meravelles naturals, amb la mirada que Una altre manera de viure es possible.

Us deixem un tastet d’imatges de les activitats. Si en voleu veure més imatges i vídeos aneu a la CARPETA VERDA del DRIVE.

Bones vacances!… Llegeix més»

Cicle inicial. Activitats de música 2nT

Hola famílies,
El trimestre ha acabat i els nens i nenes de 1r molt a música han treballat! Han aprés cançons de L’hivern, de la Pau i Les notes musicals. El Carnaval va arribar i amb en Camile Saint-Saens i tots els seus animals van jugar i gaudir. Han aprés a dibuixar la clau de sol i donar nom a les notes situant-se dins del pentagrama. S’han observat, escoltat i avaluat entre iguals.
Els soldadets de fusta de Txaikovski i la Marxa del Washington Post ens han ajudat a fer un treball de tempo i pulsació. Per finalitzar el trimestre treballant la intensitat a partir de la discriminació auditiva, la creació de nous moviments o pintant un quadre amb l’ajuda de Beethoven i una de les seves peces més famoses, la 5a Simfonia.
Durant aquest segon trimestre l’alumnat de 2n ha estat immers en practicar i aprendre totes les cançons i coreografies de la Cantata de la Clika que el 10 d’abril faran a l’Auditori de Cornellà juntament amb d’altres escoles de Cornellà. Han conegut tots els personatges, el que els agrada i el que no, amb cada cançó han treballat un valor, un estil de música o un instrument. S’han engrescat i implicat molt amb tot el projecte. Com a cloenda, aquesta setmana, l’hem dedicat a fer diferents racons de la Clika que ens han agradat molt!
Us deixem un tastet d’imatges de les activitats. Si en voleu veure més imatges i videos aneu a la CARPETA VERDA del DRIVE.
Bones vacances!
Llegeix més»

3r. EDUDANSA

Hola famílies!

El divendres passat els nens i nenes de 3r vam assistir a l’activitat Edudansa que com cada any celebrem junt amb d’altres escola de Cornellà per ballar i gaudir plegats.

Aquest curs, la temàtica van ser danses amb un element incorporat. Algunes escoles van ballar incloent a la coreografia ventall, gomes, mocadors o barrets. La nostra escola vam ballar I’m gonna be, és coneguda com 500 miles, de la banda escocesa The proclaimers. Ho vam fer super bé i ens ho vam passar genial. Després ens vam barrejar amb nens i nenes d’altres escoles per ballar la dansa popular de Cornellà, la Gallarda del Pou. Va ser un matí diferent, compartit amb tots els companys i companyes, amb d’altres alumnes i mestres d’escoles de Cornellà i les famílies que ens van venir a veure. Moltes gràcies a tots i a totes!

Us deixem unes quantes imatges de l’acte. I si en voleu veure més i veure vídeos, aneu a la carpeta VERDA del Drive compartit que allà en trobareu.

Bones vacances!… Llegeix més»

4t. Jornada d’Educació Física a l’Estadi d’Atletisme

L’alumnat de 4t ha participat en una jornada lúdico esportiva atlètica emmarcada en la programació d’Educació Física amb altres escoles de Cornellà a l’Estadi d’Atletisme.

Ha estat una gran i molt saludable jornada!!

Podeu disposar d’un àlbum fotogràfic més complert a la carpeta compartida. … Llegeix més»

I5. Racons de febrer i març

Benvolgudes famílies,

S’acaba el segon trimestre i el treball per racons ha estat com sempre molt enriquidor i interessant. Organitzats en grups reduïts, els vostres fills i filles continuen aprenent a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements.

Durant el mes de febrer i març s’han realitzat els següents racons:

– Llenguatge verbal: Veig veig Prehistòria, joc de rimes, dita de febrer i març, juguem amb la ruleta de les imatges de la Prehistòria, escriptura espontània amb el vocabulari de Carnaval, etc.

– Llenguatge matemàtic: Gràfica del temps de febrer i març, joc de relació quantitat-grafia amb ossos grans, joc amb daus i làmines de la Prehistòria, Identificació del número 8 fent agrupacions, creació del número 8 amb plastilina, tira numèrica de dibuixos de la Prehistòria, geometria (reconeixement d’esferes i cilindres) i grafisme de l’1 al 8, etc.

– Joc simbòlic: Nines, caseta de fusta, botigues (Quiosc, fotografia), disfresses, Cova Prehistòria i Tipi.

– Llenguatge visual i plàstic: Retallem plastilina, dibuixem el cap de setmana, decoració de cilindres, dibuixem cabells divertits, juguem a construir personatges divertits i punxem les cames de la Vella Quaresma.

– Motricitat fina i grafisme: Fem collarets amb pasta de sal, feineta de grafismes, etc.

– Construccions i orientació espacial: Joc dels cilindres, joc d’imants, joc de fustes petites i joc de formes petites.

– Experimentació: Juguem amb l’arròs de color a omplir i buidar ampolles (capacitat), joc d’agafar gometes petites a l’aigua, fem de paleontòlegs buscant ossos i diferents coses a la sorra, etc.

Com veieu, els vostres fills i filles continuen avançant en el seu desenvolupament i molt motivats i motivades per tots els aprenentatges. … Llegeix més»

4t. Visitem les coves de Salnitre!

Benvolgudes famílies!

Com a quart estem treballant les meravelles naturals! 

Hem decidit visitar una meravella natural propera i molt impactant! Hem visitat les coves de Salnitre! Estan situades a Montserrat!

Sabieu que els monjos i d’altres persones han viscut a dins? 

Ens ha semblat una sortida súper divertida!… Llegeix més»