Taller OLIMPÍADES D’HÀBITS SALUDABLES a 4t

El dimecres, 24 de maig els alumnes de 4t han realitzat un Taller d’Olimpíades d’Hàbits Saludables, us fem un petit resum de com s’ha organitzat la sessió:

Lloc: En el pati, en el lloc habitual de fer les sessions d’educació física

0’-10’ Explicació del que és una olimpíada,  si a l’entorn va ser seu olímpica, que simbolitzen els cercles olímpics i com ho hem adaptat nosaltres als 5 eixos.

• Activitat Física.
  • Esport escolar.
  • Valors olímpics
  • Salut
  • Alimentació

Farem un joc/activitat de cada eix

Comencem amb l’eix de l’activitat física i som hi a ballar!!!

10’-20’ ball tots els participants junts

((mentre el grup balla preparem les altres estacions i activitats))

El propi ball ja ens divideix amb dos grups i iniciarem una rotació de 2 activitats.

21’-30’ Activitat 1 salut.  Material: agulles  roba 3 colors, cartolines amb imatges.

Jugarem vent del nord i vent del sud amb 3 rols:

1. Nens/es (50% dels participants) porten agulla roba fusta.
  2. Vent del nord congela. Són els mals hàbits, aquests porten una agulla roba vermella. (25% dels participants)
  3. Vent del sud descongela. Són els bons hàbits, aquests porten una agulla verda roba. (25% dels participants)

Dinàmica del joc: nens/es comencen a córrer, al cap d’uns segons surten els mals hàbits i fan un tocar i parar, posteriorment els bons hàbits salven i permeten als nens/es seguir jugant si xoquen mans o fan una abraçada.

Canvi de rols: totes les cartolines els donen als nens/es amb agulla roba fusta, ara ja hauran de llegir-ho no podran identificar-ho pel color de l’agulla. També poden haver variants com quan aturo a un altre intercanviem les cartolines.

21’-30’ Activitat 2 esport escolar. Acroesport

Figures senzilles pensades primer en parelles i després en grups de 4, estan escollides que puguin fer-ho amb calçat esportiu i no fer-se mal, així no perdem temps en la rotació

31’-40’ Rotació activitat 1 i 2

41’-50’ Ball de nou (si anem malament de temps es suprimeix aquesta repetició)

51’-61’ Activitat 3 alimentació– primer de tot ens rentarem les mans, després farem una bruixeta de fruita i ens la menjarem. (tot el menjar i estris els portem nosaltres)

51’-61 Activitat 4 valors olímpics- Explicació dels valors olímpics que els resumim amb 3.

• Buscar l’excel·lència. Hem d’intentar sempre esforçar-nos per millorar.
  • Joc net. No fer trampes.
  • Hem de fer amics i per això hem de treballar valors com cooperació, suport, implicació.

Dinàmica de l’activitat. Farem 4 subgrups aprox- de 6, tots en filera darrera d’una pilota com es mostra el gràfic, i començarem fent relleus de fàcil a difícil i de individual a grup.

S’explicarà que és una activitat pensada per treballar en equip, que buscarà l’excel·lència perquè cada cop l’hem de fer millor i sobretot hem d’evitar fer trampes objectiu complexa doncs és molt fàcil fer-les.

Relleus primer individual, després entre dos porten la pilota, posteriorment entre 3 mai ningú corre d’esquena i finalment en grups de 4 però no es pot tocar la pilota ni amb el braç ni amb les mans.

61’-71  2a rotació activitat 3 i 4

71’-81’ Tornada a la calma per valorar com ha anat, donar regals i premis i fer recull d’avaluació d’ells.

Tenim 8’ de marge per si les activitats de les rotacions s’allarguen, els intercanvis de rotació etc. i per tant la sessió pot ser de 75’ a 90’.

Podeu veure les fotos clicant en el següent enllaç: