Escalada a 5è!

Amb col·laboració de l’àrea d’esports de l’ajuntament de Palamós, el Rocòdrom 9C i des de l’àrea d’educació física, s’ha realitzat dues sessions pràctiques d’escalada. A les instal·lacions del Rocòdrom 9C vam portar a terme aquesta modalitat esportiva, a través de jocs i exercicis específics d’aquesta disciplina. Ha estat una activitat emocionant i molt motivant, on els infants han trobat situacions exigents i d’autosuperació.

Al bon temps, activitats musicals a l’aire lliure!!

Els darrers dies de maig han sigut molt calorosos! Per aquest motiu amb els nens i nenes de l’escola busquem espais on estiguem més fresquets i puguem realitzar activitats musicals. Amb els cursos de 3r hem fet un dau rítmic per a poder jugar, i al mateix temps practicar esquemes rítmics. Hem sortit al jardinet a interpretar ritmes amb diferents instruments i gaudir del bon temps.

   

 

Contes musicats

Els i les alumnes de 6è hem anat a les aules d’infantil a representar els contes musicats que hem estat preparant aquest darrer trimestre de curs. Fa unes setmanes vam fer els contes a les famílies dels alumnes, i aquests darrers dies hem anat a infantil. L’experiència ha sigut un èxit! Els nens i nens d’infantil ens han escoltat amb molta atenció i molt agraïts per la nostra proposta.

Els cursos de 6è molt contents de poder compartir els seus projectes amb els més petits de l’escola!

Podeu veure els contes clicant aquí.

Imágenes de Cuento musica - Descarga gratuita en Magnific (antes Freepik)

Tot un curs de música a I4 i I5

Durant aquest curs 2025-2026 hem gaudit de moltes sessions de música els dijous i divendres a les tardes. Hem fet moltes activitats, jocs, audicions, cançons…i un munt de coses més que ens han permès aprendre, però sobretot gaudir la música!

En aquest enllaç hi trobareu fotografies d’aquest curs, on hi ha reflectides algunes de les propostes que hem anar fent.

El curs que ve més música!

Contes musicats a 6è per les famílies

Els cursos de 6è hem musicat contes a les sessions de música. Ha estat un procés de creació que ha durat vàries sessions. El primer que vam fer va ser escollir un conte (alguns tradicionals i altres inventats) i buscar aquelles paraules o frases les quals podíem representar amb sons. Aquests sons s’havien de fer amb instruments, materials varis, amb la pròpia veu… però no es podien buscar a internet. Tot seguit es van repartir les diferents tasques (llegir el conte, produir sons, crear materials per acompanyar el conte…) i vam començar a fer els assajos. Ens va fer molta il·lusió presentar els contes a les tutores de 6è i després ens vam engrescar a presentar-ho a les famílies. Per aquest motiu, el dijous 23 d’abril a la tarda vam fer la presentació d’aquest contes musicats per a les famílies. El pròxim objectiu que ens hem proposat és anar a infantil, a explicar els contes.

Kokoleoko: cançó-dansa a 4rt

Els cursos de 4rt hem après una cançó-dansa que es diu Kokoleoko. És una cançó tradicional de Ghana, un país de l’oest d’Àfrica que té un clima tropical amb pluges freqüents. La lletra de la cançó és molt simple, ja que només ens explica com un nen diu a sa mare que el gall ha començat a cantar i és hora d’aixecar-se. La música africana es caracteritza pel caràcter alegre i els ritmes complicats i àgils, per això és molt donada a la dansa i gran part dels seus instruments pertanyen a la família de la percussió. 

Ens ho hem passat mol bé aprenent la cançó i els diferents moviments de la dansa.

En el següent enllaç podeu veure com ballem!

A 4t hem fet el Rodajoc!

El dimecres 22 d’abril l’alumnat de 4t va participar en el RODAJOC DE PALAMÓS, SANT ANTONI, CALONGE I VALL-LLOBREGA. La jornada es va celebrar enguany a Calonge i vam gaudir d’un matí de jocs a l’aire lliure tots plegats.

Les escoles participants al Rodajoc van ser: ESC La Vila, ESC Vila-romà, ESC Vedruna Xaloc, ESC Vedruna centre, ESC Llevantí de mar, ESC La sínia; (St. Antoni de Calonge); ESC Pere Rosselló (Calonge); ESC Vall-llobrega; INS Palamós

Els organitzadors van ser: els mestres del Seminari Rodajoc Palamós, Calonge i Vall-lobrega  (PFZ)

Col·laboradors: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, SEBE (Serveis Educatius del Baix Empordà) i Servei Educatiu del Baix Empordà; Consell Esportiu del Baix Empordà.

Cantata de 1r: L’asteroide Nil

El divendres 10 d’abril, a la tarda, els i les alumnes de 1r van interpretar la cantata escolar: L’asteroide Nil. Aquest espectacle el vam fer al teatre La Gorga amb l’alumnat de 1r de les escoles del Vila-romà, Vedruna Xaloc i Vedruna centre. L’espectacle va ser organitzat per les mestres de música de les diferents escoles, amb el suport de les mestres de 1r. Va ser una tarda molt especial i bonica, ja que es va posar sobre l’escenari el treball i dedicació de moltes sessions de música destinades a preparar aquest esdeveniment. Compartir l’escenari amb tants nens i nenes va ser una experiència única, i amb músics que tocaven en directe! Famílies, alumnes i mestres vam coincidir que va ser una tarda màgica i plena de música, en la qual els nostres infants van gaudir d’allò més.