El Nadal arriba a l’aula d’acollida

Com no podia ser d’una altra manera, a l’aula d’acollida també volem celebrar el Nadal i, és per això que estem duent a terme tota una sèrie d’activitats al voltant d’aquesta festa tan esperada i que tanta il·lusió ens fa a tots, alumnes i mestres.

Primer de tot, l’alumnat comença fent una explicació de com es celebra el Nadal al seu país d’origen. Si algun alumne no el celebra perquè es tracta d’una festa que no és pròpia de la seva cultura (com, per exemple, pot ser el cas de l’alumnat procedent del Marroc), pot explicar alguna altra festa que sí que ho sigui. La mestra també fa la seva aportació explicant als alumnes com s’acostuma a celebrar el Nadal aquí a Catalunya. D’aquesta manera, compartim vivències, aprenem els uns dels altres i ens enriquim mútuament. Però no només es tracta de parlar de les vivències que tots tenim respecte d’aquesta festa; cada cultura té la seva part gastronòmica, que també és molt important. A Catalunya tenim molts dolços que ens en són propis i que els alumnes nouvinguts desconeixen. Per tant, per tal que els coneguin, a part d’aprendre com es diuen, també hem fet un berenar de Nadal (petit tastet de torró i de neules).

Paral·lelament a aquest treball oral de compartir, fem un treball d’aprendre el vocabulari bàsic del Nadal: tió, arbre de Nadal, garlanda, regals, Reis Mags, estrella, nadala, postal, poema de Nadal, nit de Nadal, Cap d’Any, torró, neules…

Aprenem dites, com la del mes de desembre i dites pròpies del Nadal.

A més a més, entre tots hem creat un calendari d’Advent, que començarem a obrir a partir del dia 1 de desembre. El calendari té vint-i-quatre capsetes, cada una representa un dia del calendari del mes de desembre, des de l’1 fins el 24. Cada dia un/a alumne/a obre la capseta corresponent, que contè un paperet amb una frase escrita indicant una acció determinada que l’alumne ha de realitzar, i un petit premi per haver-la realitzat. Aquesta és una activitat que reforça molt els aprenentatges, fomenta el treball en equip, perquè el calendari el creen entre tots i totes, i és motivadora perquè es presenta com un joc amb un premi al final.

I, per suposat, entre tots hem començat a guarnir l’aula, per donar-li un aire nadalenc d’allò més bonic i original.