Aprenem a aprendre

A La Vila aquest any tenim com a objectiu “Millorar l’avaluació per a millorar l’aprenentatge”.  Hi estem treballant amb el Laboratori de Transformació Educativa, amb la Xarxa i també amb l’equip impulsor del centre.

Aprendre a avaluar-se és una de les condicions bàsiques per aprendre a aprendre i per ser més autònom aprenent. Aquesta afirmació és coherent amb entendre l’aprenentatge com el resultat d’identificar què ja es fa prou bé i què no s’és capaç de fer-ho, d’entendre’n les causes i de prendre decisions orientades a la millora. Cada alumne, cada persona, té un sistema personal d’aprendre que ha anat construint progressivament de manera autònoma, bàsicament a partir dels estímuls que rep a l’escola i en el seu entorn familiar i social. L’avaluació que funciona formativament busca ajustar l’ensenyament perquè l’aprenentatge pugui ser significatiu. Per anar aprenent a autoregular-se anem fent petits passos, amb els nens i nenes de 3r comencem a entrenar-nos.