A 1r ballem la dansa: 7 jumps!

Els i les alumnes de 1r hem après a ballar una dansa que es diu 7 jumps. És un ball tradicional de Dinamarca, generalment en cercle, on els i les participants realitzen una sèrie de passos i, a cada estrofa, afegeixen un gest acumulatiu (aixecar un braç, fer un salt, agenollar-se…) fins a sumar set moviments. En un primer moment la mestra va ser qui va donar les indicacions dels 7 moviments a realitzar, però després els nens i les nenes van escollir què volien anar fent en aquests compassos de la música. 

Una dansa molt divertida que ens permès treballar ritme, coordinació i memòria, al mateix temps que gaudim i riem plegats!

Podeu veure les imatges a la carpeta de grup.

Olímpica – Pàgina 8 – Jacint Verdaguer

“La Claueta”

Aquesta setmana ha arribat a la classe de música “La Claueta”. Ha estat tota una sorpresa! Ens ha deixat escrit un missatge en el qual ens explica que després de voltar per moltes escoles, ha decidit quedar-se a la nostra per acompanyar als nens i nenes a les hores de música! Així que a partir d’ara podrem gaudir de la companyia d’aquesta nova amiga que ens seguirà en tot allò que fem! Els nens i les nenes estan molt contents i il·lusionats amb aquesta nova amiga a les hores de música.

Construïm un mirlitó amb els i les alumnes de 2n

La maleta musical viatgera ens ha portat i descobert molts instruments d’arreu del món. Un dels que més ens ha agradat és el mirlitó o “cazú”. Tant ens va agradar, que a la sessió següent d’haver descobert aquest peculiar instrument, la maleta ens va deixar instruccions i material per a construir-ne un de propi. Vam passar una estona molt divertida!

Podeu veure les imatges a la carpeta de grup.

 

 

SORTIDA MARINA PALAMÓS I CALA A I5

Hola famílies!!!

Seguint amb el projecte de descobrir els indrets del nostre poble, aquesta vegada hem anat a veure el Port Marina i la Cala Morro del Vedell…Hem après  moltes coses, hem gaudit de l’espai i ens ho hem passat d’allò més bé.

Posteriorment a les sortides, fem una treball escrit en petits grup on consolidem els conceptes apresos a la sortida!!!

Esperem que el recull de fotografies que us hem seleccionat us agradin…

Marina Palamós - Ports Costa Brava                        Cala del Morro del Vedell en Palamós - 2025 - Visita Costa Brava

Portes obertes 2026

Ben aviat comença el període d’inscripcions, per aquest motiu  La Vila vol obrir les portes de l’escola. El dissabte 28 de febrer a les 10h tindreu l’oportunitat d’entrar i conèixer l’essència de la Vila. També podeu venir el divendres 27 de febrer a les 15h on veureu l’escola en ple funcionament. No cal inscripció prèvia.

Us hi esperem!

Polirítmies a 6è

Els i les alumnes de 6è hem creat i interpretat en petits grups una polirítmia, que consisteix a crear més d’un ritme i interpretar-los a la vegada. Aquest procés es va iniciar amb una lectura de ritmes ja creats, primer individualment i després col·lectiu. Un cop ja teníem clar com interpretar-ho i en què consistia, vam començar a crear els nostres ritmes i de mica en mica i amb treball cooperatiu vam obtenir un gran resultat.

L’objectiu de la tasca va ser ,en primer lloc, reforçar el llenguatge rítmic i  desenvolupar la capacitat de tocar el nostre ritme juntament amb els dels companys/es. Una feina que es va aconseguir amb èxit!

Si voleu visualitzar els vídeos, cliqueu aquí

 

ELS DE 2n CUIDEM L’HORT DE L’ESCOLA!

A 2n estem fent el treball globalitzat del nostre hort escolar. Està esdevenint una experiència plena de descobertes, aprenentatges i molta il·lusió!

Per començar, vam observar el pati i vam parlar sobre quins éssers vius hi trobem. A partir d’aquí, vam aprendre a diferenciar entre éssers vius i éssers inerts. Ara sabem que els éssers vius neixen, creixen, es reprodueixen i moren, i que necessiten aliment, aire i aigua per viure.

Al llarg del projecte hem fet diferents experiments que ens han ajudat a entendre millor el món de les plantes: hem descobert com respiren, hem identificat les parts d’una planta, hem après què necessiten per créixer i hem observat com canvien i creixen amb el pas dels dies.

D’altra banda, vam tenir l’oportunitat d’anar a visitar l’hort d’un veí, que ens va explicar els passos que cal seguir per cuidar-lo correctament: preparar la terra, plantar, regar, tenir paciència i observar. Aquesta visita ens va ajudar a entendre millor el procés real de cultivar un hort i a valorar la importància de la constància i la dedicació. Cuidar el nostre hort ens ha permès aprendre de manera vivencial, tocant la terra, plantant llavors i regant amb responsabilitat.

L’hort és molt més que un espai per plantar: és un lloc on aprenem, cooperem i creixem junts. Seguirem cuidant-lo amb molta estima i us anirem compartint els nostres progressos!

Podeu veure les fotografies a la carpeta compartida al Drive.

EL TEXT INSTRUCTIU A TERCER… APRENEM JUGANT!

Els nens i les nenes de tercer estem treballant el text instructiu a llengua.

Per portar-ho a la pràctica, hem dedicat una estona a aprendre a jugar bé alguns jocs que tenim a l’aula, com ara el Pelusas, els Escacs, el Ni sí ni no… A propostes de llengua també hem tingut l’oportunitat de compartir algun joc de casa, i ha estat molt divertit poder escriure’ls.

Ara que som capaços de seguir els passos d’un text instructiu per escriure les regles dels jocs, podem gaudir d’aquesta estona entenent bé com s’hi juga i respectant-ne les normes. Aprendre el text instructiu així, jugant i experimentant, és una manera molt vivencial i significativa de treballar la llengua. Hem après que les instruccions han de ser clares, ordenades i entenedores perquè tothom pugui jugar correctament. 

I sabeu de què ens hem adonat? Que jugar ens aporta molt més del que pensem! Treballem aspectes com l’orientació espacial, la numeració, la geometria i el càlcul. I també d’altres que són molt importants en el dia a dia: el respecte, saber esperar el torn i acceptar la derrota i l’error com a part del procés d’aprenentatge.

Compartir una estona de joc en família és una oportunitat fantàstica per riure, aprendre i passar temps junts.

Us animeu a explicar quin és el vostre joc preferit a casa?