Passaport lector

A l’escola estem convençuts que “llegir ens porta a viatjar a altres mons”.
Cada vegada que un alumne obre les pàgines d’un llibre i queda “atrapa’t” per la seva història i s’endinsa en la possibilitat de “viure” milers d’aventures inimaginables.
Són diversos els estudis que demostren la importància de desenvolupar un bon nivell de comprensió lectora. Un estudi realitzat per la Universitat d’Oxford va evidenciar, que aquelles persones que havien desenvolupat un bon hàbit lector en la seva adolescència, van accedir a millors llocs de treball en la seva edat adulta. Van afirmar que la lectura és el millor indicador de l’èxit professional.
Llegir desenvolupa la capacitat per imaginar i la creativitat, però també repercuteix positivament en molts aspectes relacionats amb l’expressió escrita. Mentre llegim estem millorant de forma “pasiva” la nostra ortografia I l’assimilació de les estructures lingüístiques pròpies de la llengua.
A quart, enguany, tenim un “Passaport Lector”. Cada alumne té un quadernet on deixa constància gràfica a través d’una foto, del llibre que ha llegit.
Cada vegada que un alumne llegeix un llibre va omplint amb un segell el seu “lectòmetre”, un camí fet de petites caselles que el porten a un món literari diferent (Liliput, Nàrnia, Hogwarts, El País de Nunca Jamás).
Aquest passaport lector motiva als alumnes a llegir I els fa conscients del recorregut personal que estan fent. Sovint els alumnes intercanvien entre ells seus passaports lectors per veure quins llibres han llegit els companys. Es recomanen els llibres llegits des de la crítica literària personal.
Com diu la portada del nostre “Passaport Lector” quan tingueu un llibre entre mans…gaudiu del vostre viatge.