Taller Noemí Casquet: Ens coneixem més, per cuidar-nos millor!

La sexualitat acompanya al ser humà des del seu naixement fins la seva mort. Això significa que és precís orientar l’alumnat en el desenvolupament de la seva sexualitat, no sols per al futur, sinó per a que la visquin satisfactòriament en el present, de manera sana i plaent per assegurar el creixement integral dels infants.

L’objectiu d’aquest taller consisteix en posar de manifest la necessitat de respectar les diferències, valorar-les i treballar-les, evitant prejudicis i estereotips. Enfoca la pràctica educativa contant amb la sexualitat i la diferència sexual i integrant els aspectes corporals, afectius, cognitius i relacionals

Es tracta que els infants comprenguin des dels seus primers anys de vida, que els coneixements i els valors no son al·liens a la vida, sino que formen part d’ella i aprenguin a eradicar la violència com forma de resoldre els conflictes, així com desenvolupar la capacitat per expressar-se afectivament, i relacionar-se en un marc de respecte cap als drets humans, adquirir la capacitat de diferenciar una relació afectuosa de una abusiva, conèixer la forma de posar límits quan es requereixi, i aprendre a estimar i a negociar de manera respectuosa.

Mitjançant diverses activitats l’alumnat podrà reconèixer les parts del seu cos, respectar el propi espai i el dels demés, i identificar els membres de la seva família.