Taller Amy Winehouse: Teatre d’emocions musicals

Aquest primer trimestre, els vostres fills i filles han realitzat un taller, el qual ha volgut relacionar la música amb les emocions que sentim.

A partir de la visualització d’un curtmetratge i l’escolta de peces musicals, els nens i nenes han hagut d’entendre quines emocions senten i de quina manera les manifesten. Per això, han hagut de dibuixar en uns cercles les emocions que senten normalment durant el dia a dia (alegria, tristesa, ràbia i por), les quals els serviran per anunciar quines emocions senten quan escolten algunes peces musicals concretes.

Per entendre les emocions i representar-les, hem utilitzat el teatre com a mitjà. A partir de la lectura de contes clàssics (El Patufet, Els Tres Porquets i La Caputxeta Vermella), hem volgut entendre quines emocions senten els personatges a la història i hem representat les històries amb titelles. Les hem pintat, retallat i enganxat.

Entendre les emocions dels personatges durant la lectura ha servit perquè els nens i nenes representin la història afegint les emocions que senten els personatges. Per això, l’última activitat ha estat representar un dels tres contes llegits, relacionant les emocions de cada personatge amb les peces musicals que van escoltar el primer dia del taller i creant, en definitiva, un teatre d’emocions.