T’admirem Lucy Maud Montgoremy!

Coneixeu alguna dona important de la història? Nosaltres sí!!

Al llarg d’unes setmanes els nens i les nenes de la classe de la Víbria hem conegut la vida de la Lucy Maud Montgomery.

Ja sabem que va ser la primera dona que va treballar escrivint articles en un diari (molt valenta en la seva època envoltada de tants homes!!), que va ser una apasionada de la lectura i de molt petita ja llegia i escrivia petites històries, que va ser mestra, que va escriure una col·lecció de llibres Anna de les teules verdes (coneixent la seva vida sembla una autobiografia), que la seva obra va ser traduïda en molts idiomes i va tenir molt d’èxit…

Si teniu l’ocasió, no dubteu en llegir alguns dels seus llibres. Tracten d’una nena molt alegre i encatada amb la vida que és adoptada per uns avis molt malhumorats. La protagonista viu moltes aventures! Us encantarà la lectura i si no… podeu veure els seus capítols en una sèrie de dibuixos animats al Youtube. No ho dubteu, passareu una estona ben divertida.

I tot això, per què?

Perquè volem reivindicar el paper de la dona en la nostra societat. Hi ha hagut moltes dones que han esdevingut molt importants i els hi hem volgut fer un petit homenatge des de la nostra escola i celebrar que el dia 8 de març, és el Dia Internacional de les Dones.

Per aquest motiu, cada classe va indagar sobre la vida d’una dona destacada de la història i en va fer una exposició a la resta de companys i companyes de l’escola.

A tots i a totes ens va encantar fer aquesta activitat. Vam gaudir molt investigant, i a la vegada, també vam aprendre junts i entre tots, vam col.laborar a destacar el paper de la dona en la nostra societat. Visca les dones!!