EL PASSAPORT CULTURAL

EL PASSAPORT CULTURAL.

El Passaport Cultural és un projecte de creació d’oportunitats educatives i d’acreditació fora de l’escola que hi participem algunes escoles de la nostra ciutat. Aquest, impulsat des del Pla Educatiu d’Entorn, vol connectar les oportunitats d’aprenentatge a través de les activitats culturals que s’organitzen a Reus, tant amb els infants com amb les seves famílies.

A l’escola Marià Fortuny hem apostat de nou per aquest bonic projecte amb els alumnes de 1r i 2n de primària.

El “passaport cultural” físic, és una eina que reflexa que un infant aprèn en molts espais i en molts moments diversos a part de a l’escola: a la biblioteca, al museu, en una representació teatral, en una exposició…  Amb el passaport, els infants podran acreditar i recollir l’evidència de quina activitat han participat amb el segell de l’entitat. Així doncs, aquesta eina, fa visible els aprenentatges invisibles.

Passaport cultural d’una alumna de 1r

Aquells/es alumnes que han realitzat alguna activitat, porten el seu passaport cultural a l’escola i, en el moment que estem al cor d’aula, el mostren i expliquen l’experiència (descripció de l’activitat, amb qui han anat, on es va realitzar, anècdotes, què han après, valoració…).

Alumna de 1r explicant l’activitat que ha realitzat el cap de setmana i ensenyant la seva validació.

Les destinacions culturals són molt diverses: els Xiquets de Reus, el Reus Deportiu, el Pavelló Olímpic, els Museus de Reus, el Gaudí Centre, el Teatre Bartrina, les Biblioteques Municipals, els Centres Cívics, el Passeig de la Boca de la Mina, el Circ Llunar… entre altres.

Les activitats ofertades són informades a les famílies a través del grup de whatsapp de l’aula així com en cartells al hall de l’escola. A més, als alumnes se’ls hi explica, des de l’aula, quina activitat hi ha aquella setmana.

Aquest any, finalitzarà el “viatge” del Passaport Cultural el dia 14 de juny amb un acte de celebració on es trobaran tots els infants i les seves famílies, així com els agents educatius i culturals que hi hem participat.