Dones que han fet història

El passat dilluns 9 de març, vam celebrar a l’escola el Dia de la Dona presentant els productes finals del projecte “Dones que han fet història”.

Cada aula ha elaborat un projecte d’una dona que ha fet història i han exposat als seus companys la seva recerca. Hem gaudit tant escoltant als companys com realitzant el projecte a l’aula.

Concretament els alumnes de la classe del Lleó han realitzat el projecte sobre la Glòria Fuertes. Escriptora de narrativa, poesia, teatre i autora de literatura infantil i juvenil. El seu interès per les lletres comença a l’edat de 5 anys, quan ja escrivia i dibuixa els seus propis contes. Publica el seu primer poema amb tan sols 14 anys. Als 15 reciten els seus versos a Ràdio Espanya de Madrid i als 17 publica al seu primer llibre de poemes, Illa ignorada.

Per altra banda la classe de l’Àliga van descobrir qui era Marie Curie. Sens dubte, la científica més coneguda de el segle XX. Pionera, al costat del seu marit Pierre Curie, en l’estudi de la radioactivitat va ser la primera dona en rebre un Premi Nobel i, fins ara, l’única persona que ha rebut dos Premis Nobel en diferents disciplines científiques (Física i Química).

Va descobrir els elements Ràdio i Poloni iniciant les investigacions en radioactivitat, fonamentals en l’estudi de l’estructura atòmica de la matèria i amb aplicacions en medicina i altres disciplines.

Us deixem una petita mostra de tot el que han treballat i del dia de exposició.

Podeu fer clic al enllaç per veure les fotos i vídeos del la classe del Lleó i de la classe de l’Àliga.

Ens acomiadem amb un regal de les nostres dones:

“Un niño con un libro de poesia en las manos, nunca tendrà mayor arma entre ellas”. Gloria Fuertes.

“Sóc de les que pensen que la ciència té una gran bellesa. Un científic en el seu laboratori no es sol un tècnic: és també un nen col·locat davant de fenòmens naturals que l’impressionen com un conte de fades”. Marie Curie.