Un tomb per Reus – Espai Ganxet

A la nostra escola aprenem a través de la connexió amb l’entorn proper i a la comunitat dels mitjans disposem d’un espai d’aprenentatge on descobrim qui som i on vivim, ens endinsem en l’espai Ganxet per conèixer la nostra societat i cultura descobrint el que ens envolta i identificant la ciutat de Reus com a pròpia. És imprescindible que experimentin la connexió que hi ha entre ells i el seu entorn, un entorn que es va eixamplant de manera progressiva i que a partir de les vivències que tenen aniran integrant altres coneixements per desencadenar tot el procés d’aprenentatge.

Les propostes que trobem a l’espai ens apropen a les tradicions i elements característics de la nostra ciutat per fer-nos sentir part d’ella. El sentiment de pertinència a la cultura catalana i al municipi és indispensable per gaudir de les nostres festes i conèixer la nostra realitat i el nostre entorn proper.

Els alumnes ja tenen uns coneixements previs de la ciutat de Reus i amb la metodologia dels espais d’aprenentatge es desperta l’interès dels infants perquè connectin aquests coneixements amb nous aprenentatges, d’això se’n diu aprenentatge significatiu.

Segons David Ausubel (psicòleg i pedagog) “El que s’aprèn ha de ser compatible amb els coneixements previs de l’individu, de manera que es puguin integrar i ser interioritzats”. A través de la metodologia del treball per espais els alumnes construeixen el seu propi aprenentatge segons els seus interessos i necessitats i tenint en compte aquests coneixements previs.

Treballem a través de sis microespais (comunicació, matemàtic, joc, investigació, creatiu  i biblioteca) d’aquesta manera aconseguim un treball interdisciplinari que promou un aprenentatge concret des de diferents àrees a partir d’un eix temàtic comú: la ciutat de Reus. Els alumnes són el centre de l’aprenentatge, com a mestres guiem i acompanyem perquè puguin aprendre a aprendre.

A l’espai Ganxet fem un tomb per Reus descobrint-nos a nosaltres mateixos!