Un curs més, l’escola ha apostat per treballar les STEAM dins l’horari lectiu amb tots els alumnes de primària. A STEAM treballem:
CIÈNCIA + TECNOLOGIA + ENGINYERIA + ART + MATEMÀTIQUES
Quin tipus d’activitats farem?
- 1r Programació code. Robòtica beebot. Taller experimentació. Reptes STEAM
- 2n Programació code. Robòtica beebot + Lego. Taller experimentació. Reptes STEAM
- 3r Programació Scratch. Robòtica Lego Wedo. Taller experimentació. Reptes STEAM
- 4t MHM. Robòtica Lego WeDo. Taller experimentació. YOMO
- 5è IOT. Code Hour. Programació Scratch.Robòtica Lego MindStorm. Taller experimentació. Xerrades científiques.
- 6è Programació Scratch challenge mschools. Robòtica Lego MindStorm. Taller experimentació. Debats científics. Technovation.
També ensenyarem als alumnes a crear activitats amb l’scratch i una placa makey makey, muntarem activitats amb RA i RV, codis QR, utilitzarem apps educatives, treballarem l’edició d’àudio, imatge i vídeo, el croma, microbit i moltes coses més…
I quines metodologies aplicarem?
Les metodologies didàctiques es caracteritzen per ser:
Significatives i contextualitzades, en quan a que parteixen de la realitat de l’alumnat i dels seus coneixements i experiències prèvies
Crítiques, ja que promouen que l’alumnat analitzi situacions per poder posicionar-s’hi i prendre decisions al respecte, tot avaluant les conseqüències de les seves decisions
Actives, ja que fomenten la proactivitat de l’alumnat en la consecució dels seus objectius, és a dir: ser investigador, creador, cercador de solucions,dissenyador, avaluadors… i, per això, es treballen i desenvolupen aspectes com la curiositat, la formulació de preguntes, el “tinkering“, la gestió de l’error i de la frustració…entre altres.
Aprenentatge centrat en l’alumne, ja que proposen un canvi de paradigma, on el docent passa a ser un acompanyant de l’alumne en el seu procés d’aprenentatge, un facilitador de bastides, alhora que l’alumnat es fa responsable de la realització (consecució, …) de la seva feina i n’és el seu propi avaluador (i co-avaluador en cas de les tasques realitzades de forma cooperativa i/o col·laborativa)
Sostenibles, ja que es promou que les metodologies emprades puguin reproduir-se en diferents situacions, temes, moments….de la manera més sostenible possible
Impliquen realitzar tasques a partir del treball cooperatiu i col·laboratiu de l’alumnat (incloent el treball en xarxa), alhora que també individual.
Inclusiva en un sentit ampli , atenent a diferents escenaris i realitats relacionats amb els agents del procés d’aprenentatge i als propis aprenentatges: maneres d’aprendre, maneres de ser, continguts, formes d’expressar imputs i outputs, processos de resolució de problemes,…
Alguns exemples de metodologies que compleixen aquestes característiques són l’aprenentatge basat en problemes i l’aprenentatge basat en projectes (ABP), el desing thinking, el design doing,…
Al llarg del curs us anirem informant de les diferents activitats que durem a terme.
Si voleu veure algunes de les activitats que hem fet aquest inici de curs, cliqueu sobre la fotografia: