Parlo, escolto, escric…

Tots els infants  des del moment de néixer tenen necessitat d’expressar-se i comunicar-se amb el món que els envolta.

El llenguatge ens permet comunicar els propis pensaments i sentiments. Ens permet l’intercanvi d’emocions i de vivències necessari per poder identificar-nos nosaltres mateixos a través de la resposta de l’entorn, i així adaptar-nos al món, sentir-nos-hi integrats i aconseguir l’equilibri. És justament per això que l’expressió i la comunicació pren tanta importància a l’educació infantil.

Per l’infant és absolutament necessari que pugui expressar-se i ser acceptat per poder-se desenvolupar amb seguretat, establir relacions afectives sanes i creure en ell.

A l’espai de comunicació donem resposta a aquesta curiositat i les ganes d’aprendre innata dels infants. Els nens i nenes troben a l’abast diferents tipus de lletres i números, de diferents mides i textures.

          

 

És a través del joc en les propostes de cada microespai i les diferents representacions teatrals: amb minimons, titelles, disfresses,  com  van adinsant-se  en el  llenguatge oral i escrit

 

                                   

Minimon del conte “Els tres porquets”.          M: Em faré una casa de fusta.     L: Bufaré, bufaré i la casa ensorraré

       

  Representació teatral del conte “La caputxeta vermella”. 

 

C: Vaig a portar el berenar a l’àvia.

M: Vigila al bosc, no t’aturis que allí hi viu un llop.

 

                                                                            Minimon de la caseta.                                                                                 Representació de la família,

                                                                                      canvi de rols,

                                                                                        joc simbòlic.

 

 

Els nens i nenes tenen curiositat per descobrir la lletra impresa, per a què serveix i com funciona.

És a través de diferents propostes d’estampació, ordinadors, tauletes, pissarretes,… com van coneixent les lletres i la seva representació gràfica.

     

Tenim molt present la funcionalitat del llenguatge com la seva màxima motivació alhora d’expressar-se. El vincle afectiu i emotiu sempre és el gran motor de la comunicació.

Oferim a l’infant l’oportunitat d’expressar-se lliurement deixant-los a l’abast diferents papers, colors, enganxines…. A través d’aquest material ells elavoren els seus missatges.

La necessitat de fer arribar allò que senten en representació gràfica, ja sigui en dibuix, gargots o lletres, depenent del nivell evolutiu en que es troba l’infant, es manifesta en petits missatges .

 

 

Escrivim missatges per a les persones que estimem.

 

 

 

Si algun dia rebeu un missatge, rebeu-ho amb bons ulls doncs en ell s’hi amaga l’amor més gran que us volen fer arribar en paraules.

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>