Per aconseguir tenir infants lectors, el primer que cal fer és que despertem en els infants interès i la motivació per la lectura. Si aconseguim que els infants vulguin llegir, que vulguin tenir llibres a les mans, podem afavorir que adquireixin un bon hàbit lector i la iniciació a la lectura.
La lectura afavoreix el desenvolupament de la memòria, la concentració, la imaginació, la creativitat, i el desenvolupament socioemocional.
A la comunitat dels petits oferim als nostres infants gran varietat de propostes al llarg del curs, us expliquem algunes de les que fem:
La biblioteca d’aula: És un espai on els infants gaudeixen d’estones agradables i tranquil·les, és un espai acollidor i aprenem a compartir
moments de lectura sols, o acompanyats i també tenir cura del material. Dins de la biblioteca d’aula podem trobar contes, cançoners, revistes…
L’objectiu de la biblioteca d’aula és fomentar, tant el llegir per gust, com el llegir per aprendre.
Espais d’aprenentatge: En cada espai trobem llibres i contes acompanyant els microespais i les
propostes, d’aquesta manera els nens i nenes tenen un material complementari de consulta i fa que els seus aprenentatges siguin molt més enriquidors.
Visita a la biblioteca: Durant el curs, fem una visita a la biblioteca Pere Anguera. En aquesta visita ens expliquen un conte i els infants poden gaudir d’una estona per mirar contes, és un espai molt acollidor. És una sortida per apropar la lectura, i convidar als infants i a les famílies a conèixer aquest espai.
Taller de contes: Els contes il·lustrats formen part del dia a dia a l’escola. La preparació de com els explicarem és molt important, els nens i nenes gaudeixen molt quan l’adult els hi explica, és un moment màgic. La conversa després del conte també és un moment essencial, és interessant poder escoltar com ens expliquen com l’han viscut, si els ha agradat…
I durant el curs anem descobrint diferents espais que l’escola ens ofereix i ens conviden a la lectura, com ara: la bibliopati, les prestatgeries de contes dels passadissos, les estones de lectura sota dels arbres del pati, les activitats de lectura de Sant Jordi…
“No hi ha espectacle més bonic que la mirada d’un nen que llegeix”. Günter Grass