Internet de les coses (IOT)

Els alumnes de 5è, un curs més, hem descobert què és, com funciona i en què ens pot ajudar l’internet de les coses. Això ha estat possible gràcies a que la nostra escola, per segon any, ha participat en el programa Escuela de CISCO.

El passat dimarts, 8 de maig, tots els de 5è vam presentar els nostres projectes davant d’un jurat format per un membre de Cisco, l’Albert Cervelló, un representant dels Serveis Territorials de Tarragona, el Xavier Suñé, la directora de l’escola, la Núria Sabaté, i una alumna de 6è que el curs passat ja havia seguit el programa.

Cada grup estava format der 4 o 5 nens i nenes que al llarg de diverses setmanes havíen treballat en el seu projecte i en fer-ne un prototip i el seu pla de màrqueting.

Van sortir idees molt bones a tots els grups, des de un robot que ajudava a persones discapacitades a millorar la seva autonomia fins a un karaoke portàtil i tot funcionant gràcies a diferents sensors i la connexió inalàmbrica a internet.

Finalment, el jurat va triar el que va creure el millor projecte i el grup guanyador anirà el proper dia 20 a Barcelona a visitar les oficines de CISCO i presentarà el seu projecte davant d’altres alumnes de Catalunya, Mèxic i Madrid via videoconferència.

Clicant a la fotografia podreu veure algunes imatges de l’activitat: