SORTIDA A L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ

Tot i la pluja, els alumnes de 6è de la nostra escola han visitat la Cova de la Font Major i la fàbrica de galetes Cobo a l’Espluga de Francolí.

La sortida va transcórrer amb normalitat i van poder gaudir d’una de les experiències més interessants en l’estudi de la Prehistòria. Van poder aprofundir més en la vida dels nostres avantpassats, gaudir de primera mà de les restes prehistòriques que es van  trobar a la cova i enfortir els coneixements apresos dins l’aula.

Els alumnes van entusiasmar-se també a la fàbrica de les galetes Cobo. Els va sorprendre la manera tan artesanal de fabricar-les i la precissió en la seva elaboració. Es van deixar impregnar de la flaire de la galeta calenta acabad a de fer. Fins i tot, les van poder assaborir i emportar-se un petit regal cap a casa.

Després de dinar, van apropar-se fins al naixement del riu Francolí, que baixava a més no poder!

La sortida va estar valorada pels propis alumnes com a molt interessant i que no els deixava indiferents. Els havia ajudat  a entendre, una mica més, com era de dura la vida en aquella època i la importància dels  descobriments que es van fer i que molts encara perduren en l’actualitat. Van conscienciar-se en el compromís que tenen ells de seguir avançant en l’esforç per a què la nostra civilització segueixi avançant.