Qui és en Peret Ganxet?

Sabeu qui és en Peret Ganxet?peres-cara

Els alumnes de 5è el coneixem molt bé!, hem estat fent un treball molt interessant i divertit sobre ell.

Primer, les nostres mestres, la Laura i la Núria, ens van ensenyar el primer llibre de la col·lecció les aventures d’en Peret Ganxet, titulat “la desaparició de l’estàtua”. Vam estar uns dies llegint el llibre a classe i vam estar parlant sobre ell. Un altre dia vam buscar informació per internet sobre ell i vam llegir un text extret d’un article que ens va agradar molt.

El dijous 13 d’octubre vam fer una sortida relacionada amb el llibre:

A les 9:00 van venir l’escriptora Carme Bigorra i l’il·lustrador Marc Díez.

La Carme ens va explicar perquè va decidir escriure el conte del Peret Ganxet i que cada any en trauran un llibre nou per Sant Jordi. El Marc ens va explicar com s’havia inspirat per a dibuixar els diferents personatges i ens va ensenyar uns trucs molt bons per a que nosaltres puguem dibuixar el Peret Ganxet, en Ramón Tothoesbrino i la Melania Parrot.

També ens va fer un dibuix i ens el va signar ell i la Carme.

Quan van acabar ens vam quedar a esmorzar a l’escola perquè plovia una mica i vam fer els equips. Els mestres ens van repartir uns adhesius amb el nostre nom i un dibuix relacionat amb el conte . Vam haver de buscar els altres 5 alumnes que tenen el mateix dibuix que nosaltres. En total formarem 7 equips de 6 alumnes cadascú, 3 de 5èA i 3 de 5èB. Érem els equips del Peret Ganxet, les cabretes, els Ramons Tothoesbrino, els Peülletes, les pastoretes, els llapis i les Melanies Parrot.

A les 11.00 vam sortir cap a la plaça Pastoreta i allí, per equips, vam fer unes activitats sobre la llegenda de la Pastoreta i en acabar vam fer-nos unes fotos que havien de ser creatives.

En acabar vam anar cap al Santuari de Misericòrdia i vam anar tots a buscar l’estàtua d’en Peret Ganxet. Era molt més petita del que ens havíem imaginat, però era molt bonica.

Allí, al santuari, ens vam dividir en quatre grups i vam fer 4 jocs. Cada mestre ens explicava un joc diferent:

El Josep ens va fer el joc “ Puja’t al llapis”, la Laura el joc de “les estàtues”, la Núria el joc de cartes “ qui va segrestar en Peret Ganxet” i la Judith el joc d’”en Peret i les cabretes”.

En acabar, vam dinar als bancs de davant del santuari de Misericòrdia i vam anar cap al Parc del Trenet a jugar una estona. Allí vam córrer, ens vam gronxar, vam escalar i fins i tot ens vam tirar per una tirolina.

Sobre les 16:00 vam anar cap a la rotonda dels Llapis i allò, altre vegada per equips, vam haver de respondre unes preguntes i ens vam tornar a fer unes fotografies que havien de ser divertides.

Si voleu veure el DOSSIER amb les ACTIVITATS cliqueu AQUÍ

Si voleu veure les FOTOGRAFIES de la sortida, cliqueu AQUÍ