A tallers de matemàtiques creem propostes amb diferents materials manipulatius. Aquests poden ser creats per nosaltres a partir de diferents materials o també poden ser jocs. La nostra tasca consisteix a veure les potencialitats d’aquests a l’hora de treballar les diferents competències i sabers i així crear les propostes i reptes matemàtics.
Segons la neurociència, l’aprenentatge millora quan els infants estan actius i disposen de material manipulatiu. A la comunitat de mitjans fem servir el joc Polyssimo per diferents propostes dels tallers de matemàtiques.
A continuació us expliquem com el fem servir i els seus beneficis:
Resolució de problemes: L’alumnat ha de resoldre reptes geomètrics per encaixar les peces seguint models o responent a problemes fomentant la seva capacitat de raonament lògic.
Reconeixement de formes: El joc impulsa la capacitat per identificar i comprendre formes geomètriques contribuint al seu desenvolupament visual i espacial.
Estimulació matemàtica: Polyssimo pot ser utilitzat per a la pràctica d’operacions matemàtiques com l’addició i la resta a partir de reptes, com ara calcular els cm² que hi ha en una figura o en la part no ocupada per aquesta.
Desenvolupament de la concentració: Encaixar les peces amb precisió requereix concentració.
Col·laboració: Jugar a Polyssimo en grup pot fomentar la col·laboració afavorint les habilitats socials i emocionals.
En definitiva, fer servir jocs com aquests promou el desenvolupament de les habilitats cognitives i matemàtiques.