2@Setmana “APARELL LOCOMOTOR”

AGENDA

CLICA I S’OBRIRÀ LA IMATGE

 

PROPOSTES DE TASQUES

Descarregar tasques en WORD-2@ SETMANA A.LOCOMOTOR 4-8 maig-1-26

Descarregar tasques en PDF- 2@ SETMANA A.LOCOMOTOR 4-8 maig-1-26

 

MEDI I CATALÀ

L’APARELL LOCOMOTOR

 

A continuació, trobareu la informació que cal  consulta DE L’APARELL LOCOMOTOR i aprendre per poder fer les activitats proposades per aquesta setmana.

                             L’APARELL LOCOMOTOR

 

ACTIVITATS

1. Escriu els noms de les parts del cos on correspon:

 

 

2. Completa les frases:
L’aparell locomotor està format pels , ………………………………….els …………………………………  i les ………………………………………

Els ossos són les parts del cos……………………………….. i ……………………………………………...

Els músculs són la part del cos ………………………………………………..

.Les articulacions uneixen els ……………………………………………....

3. Relaciona amb fletxes i completa les frases:

 

cap llargs
extremitats curts
vèrtebres plans

 

  • Els ossos del cap són ________________________
  • Les vèrtebres són ossos ______________________
  • Els ossos de les extremitats són _______________ 

 

4. Què passaria si no tinguéssim ossos? Dibuixa a sota com seríem sense esquelet.

……………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

5.-Escriu els noms dels ossos de l’esquelet:

 

6.-Completa les frases:

El crani protegeix el _________________.

La columna vertebral protegeix la ____________________.

Les _________________ protegeixen el cor i els _______________.

 

7. Escriu els noms dels ossos del tronc:

 

8. Busca i escriu el nom de 10 ossos del cos:

A B P E R O N É C C 1- ______________________
H F D E F G H I M Ú 2- ______________________
Ú J R K L M N O U B 3- ______________________
M I P O Q C R A N I 4- ______________________
E D R S N T U V R T 5- ______________________
R A W X Y T Z Ç È A 6- ______________________
B R T Í B I A C T D 7- ______________________
F È M U R E F L S G 8- ______________________
H I J K L M N O E P 9- ______________________
Q C O S T E L L E S 10- ______________________

 

MATEMÀTIQUES 

 PROBLEMES

  1. Per Carnestoltes hem de fer un total de 256 disfresses. Cada disfressa té dues orelles i quatre polseres. Quantes orelles haurén de retallar entre tots ? Y quantes polseres haurem de fer? 

 

RESPOSTA: ………………………………………………………………

 

  1. Hem anat a comprar a la papereria 4 llibretes de 150 fulls de quadrícula de tres euros cadascuna i 2 bolígrafs blaus de mig euro cadacun. Quant hem pagat de tot? 

 

RESPOSTA:………………………………………………………………..

 

3.Un rectangle mesura 5 cm de llarg i 2 cm d’ample. Quant mesura la suma de tots els seus costats? 

RESPOSTA:…………………………………………………………….

 

4.En un circuit de bicicletes, Pep ha recorregut 1.786 metres i Ana 1.812 metres. Quants metres ha recorregut Ana més que Pep? 

 

RESPOSTA: …………………………………………………………. 

 

MATEMÀTIQUES -OPERACIONS

  • Operacions  de Numeració –enllaç  
  • Operacions de càlcul mental (restes) –enllaç
  • Operacions de fraccions -enllaç
  • Operacions multiplicacions- enllaç    
  • Enigma matemàtic- enllaç     

MÚSICA:

Aquesta setmana tornarem a treballar amb el diari musical. El tema d’aquesta setmana són els concerts, i heu de respondre aquestes preguntes:

  • Has vist algun concert per alguna xarxa social aquests dies? Per exemple, hi ha cantants que han fet “directes” a Instagram. Si és que sí, de qui era el concert? T’ha agradat?
  • Has anat alguna vegada a algun concert? Si és que sí, explica a quin. Ens el recomanes?
  • Quan tot això passi, a quin concert t’agradaria anar?

I per acabar, una suggerència. Si vols, pots buscar concerts a YouTube, hi ha molts vídeos de concerts gravats i pots posar-te algun del teu cantant o grup preferit per cantar o ballar a casa.

Podeu enviar-me les preguntes contestades al correu d’aula indicant a l’assumpte MÚSICA i el vostre nom.

 

EDUCACIÓ FÍSICA:

Som conscients que no tothom disposa de molt espai a casa, igual que no de tot el material; és aquí on hem d’intentar ser creatius. És molt important que cada dia es faci una miqueta d’exercici. Aquests exercicis els combinarem en diferents rutines: Estiraments, Coreografies, Ioga, Exercicis de força, Exercicis de precisió (maneig d’objectes), sempre podem deixar anar la creativitat i crear algún repte que impliqui alguna dificultat física.

Totes aquestes propostes s’aniran penjant al Bloc d’educació Física creat a la Web de l’escola:

https://agora.xtec.cat/ceipmargallo/bloc-deducacio-fisica/

Per aquesta setmana s’han penjat una sèrie d’exercicis cardiovasculars a través de rutines d’aeròbic. La idea és que pugueu realitzar algunes de les rutines tres dies al llarg de la setmana.

I que al llarg de la setmana, després d’haver practicat una miqueta, sigueu capaços de portar el repte que se us presente: muntar la vostra pròpia rutina.

RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA : Enviar vídeo del repte al correu d’aula amb l’assumpte: “Educació Física Repte Aeròbic ” Recordeu que aquest repte el teníem penjat ja la setmana passada!! Els qui no vau tenir temps la setmana anterior teniu un aquests dies per enviar les vostres rutines.

VOLUNTARI: Fer-se fotografies, gravar-se i penjar a les xarxes socials amb el hashtag

#jomargallodesdecasa #repteaeròbic #aeròbicmargalló

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>