AGENDA
PROPOSTES DE TASQUES
Descarregar tasques en WORD-2@ SETMANA A.LOCOMOTOR 4-8 maig-1-26
Descarregar tasques en PDF- 2@ SETMANA A.LOCOMOTOR 4-8 maig-1-26
MEDI I CATALÀ
L’APARELL LOCOMOTOR
A continuació, trobareu la informació que cal consulta DE L’APARELL LOCOMOTOR i aprendre per poder fer les activitats proposades per aquesta setmana.
L’APARELL LOCOMOTOR
ACTIVITATS
1. Escriu els noms de les parts del cos on correspon:
2. Completa les frases:
L’aparell locomotor està format pels , ………………………………….els ………………………………… i les ………………………………………
Els ossos són les parts del cos……………………………….. i ……………………………………………...
Els músculs són la part del cos ………………………………………………..
.Les articulacions uneixen els ……………………………………………....
3. Relaciona amb fletxes i completa les frases:
cap | llargs | |
extremitats | curts | |
vèrtebres | plans |
- Els ossos del cap són ________________________
- Les vèrtebres són ossos ______________________
- Els ossos de les extremitats són _______________
4. Què passaria si no tinguéssim ossos? Dibuixa a sota com seríem sense esquelet.
……………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………….
5.-Escriu els noms dels ossos de l’esquelet:
6.-Completa les frases:
El crani protegeix el _________________.
La columna vertebral protegeix la ____________________.
Les _________________ protegeixen el cor i els _______________.
7. Escriu els noms dels ossos del tronc:
8. Busca i escriu el nom de 10 ossos del cos:
A | B | P | E | R | O | N | É | C | C | 1- | ______________________ | |
H | F | D | E | F | G | H | I | M | Ú | 2- | ______________________ | |
Ú | J | R | K | L | M | N | O | U | B | 3- | ______________________ | |
M | I | P | O | Q | C | R | A | N | I | 4- | ______________________ | |
E | D | R | S | N | T | U | V | R | T | 5- | ______________________ | |
R | A | W | X | Y | T | Z | Ç | È | A | 6- | ______________________ | |
B | R | T | Í | B | I | A | C | T | D | 7- | ______________________ | |
F | È | M | U | R | E | F | L | S | G | 8- | ______________________ | |
H | I | J | K | L | M | N | O | E | P | 9- | ______________________ | |
Q | C | O | S | T | E | L | L | E | S | 10- | ______________________ |
MATEMÀTIQUES
PROBLEMES
- Per Carnestoltes hem de fer un total de 256 disfresses. Cada disfressa té dues orelles i quatre polseres. Quantes orelles haurén de retallar entre tots ? Y quantes polseres haurem de fer?
RESPOSTA: ………………………………………………………………
- Hem anat a comprar a la papereria 4 llibretes de 150 fulls de quadrícula de tres euros cadascuna i 2 bolígrafs blaus de mig euro cadacun. Quant hem pagat de tot?
RESPOSTA:………………………………………………………………..
3.Un rectangle mesura 5 cm de llarg i 2 cm d’ample. Quant mesura la suma de tots els seus costats?
RESPOSTA:…………………………………………………………….
4.En un circuit de bicicletes, Pep ha recorregut 1.786 metres i Ana 1.812 metres. Quants metres ha recorregut Ana més que Pep?
RESPOSTA: ………………………………………………………….
MATEMÀTIQUES -OPERACIONS
- Operacions de Numeració –enllaç
- Operacions de càlcul mental (restes) –enllaç
- Operacions de fraccions -enllaç
- Operacions multiplicacions- enllaç
- Enigma matemàtic- enllaç
MÚSICA:
Aquesta setmana tornarem a treballar amb el diari musical. El tema d’aquesta setmana són els concerts, i heu de respondre aquestes preguntes:
- Has vist algun concert per alguna xarxa social aquests dies? Per exemple, hi ha cantants que han fet “directes” a Instagram. Si és que sí, de qui era el concert? T’ha agradat?
- Has anat alguna vegada a algun concert? Si és que sí, explica a quin. Ens el recomanes?
- Quan tot això passi, a quin concert t’agradaria anar?
I per acabar, una suggerència. Si vols, pots buscar concerts a YouTube, hi ha molts vídeos de concerts gravats i pots posar-te algun del teu cantant o grup preferit per cantar o ballar a casa.
Podeu enviar-me les preguntes contestades al correu d’aula indicant a l’assumpte MÚSICA i el vostre nom.
EDUCACIÓ FÍSICA:
Som conscients que no tothom disposa de molt espai a casa, igual que no de tot el material; és aquí on hem d’intentar ser creatius. És molt important que cada dia es faci una miqueta d’exercici. Aquests exercicis els combinarem en diferents rutines: Estiraments, Coreografies, Ioga, Exercicis de força, Exercicis de precisió (maneig d’objectes), sempre podem deixar anar la creativitat i crear algún repte que impliqui alguna dificultat física.
Totes aquestes propostes s’aniran penjant al Bloc d’educació Física creat a la Web de l’escola:
https://agora.xtec.cat/ceipmargallo/bloc-deducacio-fisica/
Per aquesta setmana s’han penjat una sèrie d’exercicis cardiovasculars a través de rutines d’aeròbic. La idea és que pugueu realitzar algunes de les rutines tres dies al llarg de la setmana.
I que al llarg de la setmana, després d’haver practicat una miqueta, sigueu capaços de portar el repte que se us presente: muntar la vostra pròpia rutina.
RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA : Enviar vídeo del repte al correu d’aula amb l’assumpte: “Educació Física Repte Aeròbic ” Recordeu que aquest repte el teníem penjat ja la setmana passada!! Els qui no vau tenir temps la setmana anterior teniu un aquests dies per enviar les vostres rutines.
–VOLUNTARI: Fer-se fotografies, gravar-se i penjar a les xarxes socials amb el hashtag
#jomargallodesdecasa #repteaeròbic #aeròbicmargalló