Som escola Verda!

El programa escoles verdes sorgeix com un compromís per donar suport a tots els centres educatius de Catalunya que volen innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

L’escola Margalló és una d’aquestes escoles adherides i per tant es planteja tres grans objectius:

• Incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre.
  • Promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn.
  • Afavorir l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius.
  • Ser escola verda implica realitzar les tasques següents per assolir els 3 objectius anteriorment anomenats:

– Participar al projecte d’hort escolar i compostatge de l’escola

– Reduir el paper en les circulars i utilitzar l’aplicació Telegram per la comunicació família-escola.

-Ús del correu d’aula per la comunicació família-escola.

-Reciclatge del paper, plàstic i el vidre.

-Ús de la carmanyola pels esmorzar reduïnt així l’ús del paper  l’alumni.

-Ús d’ampolla personal reutilitzable evitant així l’us del plàstic.

-Participar en el reciclatge de l’oli projecte Oliclakis.

-Reciclatge de piles usades projecte Apilo.

-Reunions del comité verd amb els representants verds de cada aula. Fent assemblees conjuntes amb l’equip directiu.

-Participant en activitats de medi ambient  l’Ajuntament .

-Participant en el projecte de Consum de fruita de les escoles del Departament.