1@SETMANA “PROJECTE ELS VEGETALS”

AGENDA

CLICA I S’OBRIRÀ LA IMATGE

 

Descarregar la tasca  de la setmana en PDF 1@SETMANA PROJECTE -ELS VEGETALS- DEL 4 AL 8 DE MAIG

Descarregar  la tasca  de la setmana  en  WORD1@SETMANA -PROJECTE ELS VEGETALS- DEL 4 AL 8 DE MAIG 

Propostes de retorns de les tasques: 1. Si no tens ordinador anota les teves respostes en un full i fes una fotografia per enviar-la al correu de la teva aula. 2.Si tens ordinador descarrega’t  en WORD i respon les preguntes. Guarda el document  i un cop  l’has respost i guardat  torna’l a enviar al correu de la teva aula com a document adjunt(clip).

3.Si tens algun dubte de les qüestions plantejades clica sobre la “bafarada” i se’t obrirà una finestra perquè puguis fer el teu comentari .Només cal que escriguis el teu nom, l’ adreça del correu de la teva aula, cliquis no sóc un robot i enviïs.  Nosaltres et respondrem  els teus dubtes.  

IMPORTANT:  si no disposes d’ordinador i has d’escriure a mà. Anota l’àrea ( català, medi, castellà..) i només escriu el  número de l’exercici i la seva resposta.

Aquesta setmana iniciem un nou projecte que durarà al llarg de tres setmanes. En ell ,treballarem el món dels vegetals i de forma globalitzada tocaràs de d’aquest temes les diferents àrees de coneixement.

 

ÀREA DE MEDI SOCIAL I NATURAL       

AREA DE CASTELLANO

ACTIVITAT 1

 Visualiza este video para poder responder a las preguntas. 

El reino de las plantas. Sus características y clasificación | Vídeos Educativos para Niños

1.Lee con atención estas preguntas o cuestiones  para saber qué información debes conseguir en el video.

  a)Escribe las cinco funciones vitales que realizan las plantas ( no olvides separarlas con comas y poner “y” entre las dos últimas.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  b)Completa este texto con las palabras siguientes ( materia inorgánica, oxígeno, fotosíntesis,alimento,vivir,clorofila, sol y verde).

 

TEXTO A COMPLETAR:

Las plantas transforman la luz del……………………..y la ……………………………………………que encuentran a su alrededor en…………..…………………… Los vegetales en ese proceso liberan……………………………..………………a la naturaleza, este elemento los seres humanos no podríamos …………………….………………La mayoría de las plantas son de color…………………….……….., este color se lo proporciona una substancia que se llama ………………………………………………

 

ÀREA DE CATALÀ

ACTIVITAT 2

                                                                     Llegeix aquest consells amb atenció.

 2.           Busca informació per poder omplir aquest guió

DESCRIU EL MARGALLÓ

 (la planta)

Paraules 

Clau

FRASES CURTES

amb sentit i ordenades

Presentem:

Què és ?

Presentem:

Quin és el seu nom científic?

Com és?

( fulles, tija, …)

 
Com són els seus fruits?
En quins llocs creix aquesta planta?  
Quin ús li donem les persones?
Tu per què creus que la nostra escola es diu Margalló?

 

ESCRIU AQUÍ D’ON HAS TRET LA INFORMACIÓ ( He consultat……llibre, persona, pàgina web, vídeo,….
 

 

Abans de redactar torna’t a llegir els CONSELLS PER ESCRIURE.

 

            3.Pensa un títol i allarga les frases del guió per construir un text de nens de quasi bé cinquè.

          

TÍTOL:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

              4. Fes un dibuix del margalló (planta):

 

 

 

 

 

ÀREA DE MATEMÀTIQUES

ACTIVITAT 3

Problemes 

 

  1.  La Maria tenia un cistell amb 125 albergínies. Les ha repartit a parts iguals entre els seus 5 amics. Quantes albergínies ha rebut cada amic?

 

Resposta:  ……………………………………………………………………………………………

 

2. La Maria té 88 margarides per fer 7 rams iguals. Quantes margarides tindrà cada ram? Quantes n’hi sobraran?

 

 

Resposta:  ……………………………………………………………………………………………

Operacions 

Col·loca les següents operacions i fes-les:

MESURES DE LONGITUD 

Recorda

El metre és la unitat principal de longitud.

1 decímetre (dm)= 10 centímetres (cm)

1 metres (m)= 10 decímetres (dm) = 100 centímetres (cm).

1 quilòmetre (km)=1.000 metres (m)  

 

  1. Escriu al costat quina és la unitat més apropiada per mesurar els següents elements: 
                                             Km – m – dm – cm – mm

 

  • La llargada de la pissarra: 
  • Un gra d’arròs:
  • La teva alçada: 
  • Una clau: 
  • La distància entre dues ciutats: 
  • La llargada del teu dit: 
  • Una mosca: 
  • La llargada d’una piscina: 
  • El recorregut d’una cursa: 

 

2. Completa: 

  • 1 metre= _________decímetres
  • 1 metre= ________centímetres
  • 1 decímetre= ______centímetres
  • 1 quilòmetre= ________metres

 

per practicar més…

https://es.ixl.com/math/4-primaria/medir-con-una-regla

https://es.ixl.com/math/4-primaria/comparar-unidades-de-longitud 

https://es.ixl.com/math/4-primaria/convertir-unidades-de-longitud

MÚSICA:

Aquesta setmana tornarem a treballar amb el diari musical. El tema d’aquesta setmana són els concerts, i heu de respondre aquestes preguntes:

  • Has vist algun concert per alguna xarxa social aquests dies? Per exemple, hi ha cantants que han fet “directes” a Instagram. Si és que sí, de qui era el concert? T’ha agradat?
  • Has anat alguna vegada a algun concert? Si és que sí, explica a quin. Ens el recomanes?
  • Quan tot això passi, a quin concert t’agradaria anar?

I per acabar, una suggerència. Si vols, pots buscar concerts a YouTube, hi ha molts vídeos de concerts gravats i pots posar-te algun del teu cantant o grup preferit per cantar o ballar a casa.

Podeu enviar-me les preguntes contestades al correu d’aula indicant a l’assumpte MÚSICA i el vostre nom.

 

EDUCACIÓ FÍSICA: Som conscients que no tothom disposa de molt espai a casa, igual que no de tot el material; és aquí on hem d’intentar ser creatius. És molt important que cada dia es faci una miqueta d’exercici. Aquests exercicis els combinarem en diferents rutines: Estiraments, Coreografies, Ioga, Exercicis de força, Exercicis de precisió (maneig d’objectes), sempre podem deixar anar la creativitat i crear algún repte que impliqui alguna dificultat física.

Totes aquestes propostes s’aniran penjant al Bloc d’educació Física creat a la Web de l’escola: 

https://agora.xtec.cat/ceipmargallo/bloc-deducacio-fisica/

Per aquesta setmana s’han penjat una sèrie d’exercicis cardiovasculars a través de rutines d’aeròbic. La idea és que pugueu realitzar algunes de les rutines tres dies al llarg de la setmana. 

I que al llarg de la setmana, després d’haver practicat una miqueta, sigueu capaços de portar el repte que se us presente: muntar la vostra pròpia rutina. 

RETORNAR AL LLARG DE LA SETMANA : Enviar vídeo del repte al correu d’aula amb l’assumpte: “Educació Física Repte Aeròbic ”  Recordeu que aquest repte el teníem penjat ja la setmana passada!! Els qui no vau tenir temps la setmana anterior teniu un aquests dies per enviar les vostres rutines.

VOLUNTARI: Fer-se fotografies, gravar-se i penjar a les xarxes socials amb el hashtag 

#jomargallodesdecasa #repteaeròbic #aeròbicmargalló 

ENTRETENIMENT

Experiment!

Què necessitem per l’experiment?

  • Un got o pot de plàstic o vidre ens pot servir un got de iogurt
  • Cotó fluix
  • Llegums en llavor
  • Aigua
  • Fotografia de cara per enganxar-la al pot

 

Preparació

Posem en ordre tots els materials que necessitem per elaborar aquest experiment. Es neteja l’envàs que s’utilitzarà per plantar les llavors, es deixa assecar i un cop sec, s’enganxa la fotografia a la part exterior amb cinta adhesiva. Tot seguit, es col·loca el cotó fluix com si fos la terra i entremig es posen les llavors. Mantenir en un lloc fresc i sol. Tenir cura i regar als vespres.

El creixement de la planta simularà el cabell dels nens i nenes a les fotografies.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>