Projecte Música: Cantània

A la nostra escola l’alumnat de 5è participa en el Projecte Cantània.

Cantània és una activitat participativa organitzada pel Servei Educatiu de l’Auditori de Barcelona des de fa més de 30 anys. Cada curs es demana a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi que creïn una obra d’un tema determinat.

Aquest tema es desenvolupa en diverses cançons que s’interpreten en forma de cantata. Durant tot el curs, a l’aula de música, es treballa per aprendre les cançons i l’escenificació i, a final de curs, hi ha un dia que l’alumnat interpreta la cantata davant de les famílies a l’Auditori de Barcelona.

En aquest concert els infants participen formant part d’un gran cor, estan acompanyats de música en directe i, normalment, de dos solistes que s’encarreguen de portar el fil conductor de l’obra.

Algunes de les temàtiques desenvolupades en les darreres Cantànies han estat:

• La por (títol: “La nit dels malsons”).
  • L’univers (títol: “Partícules”).
  • Homenatge al poeta Joan Brossa (títol: “A de Brossa”).
  • El món digital (títol: “Virtual”).

Història de Cantània

El curs 1989 – 1990 va néixer Cantània a partir de la voluntat de les mestres de música de les 9 escoles municipals de Barcelona de fer alguna activitat conjunta. L’any 1997 es van afegir totes les escoles de la ciutat. L’èxit va ser tal, que l’any 2002 va començar a implantar-se a d’altres ciutats de Catalunya per a, l’any 2005, començar a créixer arreu del món.

Fins a dia d’avui, Cantània s’ha realitzat a més de 20 ciutats de 6 països tant europeus com americans.

• A Espanya: Argentona, Burgos, Càdiz, El Vendrell, Figueres, Girona, Granollers, Madrid, Manresa, Mataró, Olot, Parla, Reus, Salamanca, Sant Cugat del Vallès, Saragossa, Sevilla, Valladolid, Vic i Vilafranca del Penedès.
  • A Alemanya: Mainz, Bremen, Biefeld, Neustadt i Koblenz.
  • A Bèlgica: Brussel·les.
  • A Portugal: Guimaraes.
  • A Veneçuela: Caracas.
  • A Itàlia: Alexandria.
  • I a Mèxic.

Les xifres anuals són espectaculars: al llarg d’un curs escolar passen pels escenaris de totes les ciutats participants aproximadament 50.000 nens i nenes, 1.000 mestres de música de més de 1.000 escoles i 100.000 espectadors.