Som una escola en moviment, amb un equip humà de professionals amb ganes de transformar l’escola i en constant formació. Formem part de la Xarxa de competències bàsiques i, actualment, estem fent formació en llengua, programació i robòtica.
Som una escola innovadora, que no es tanca a altres maneres de fer i que es fonamenta en la reflexió de la mateixa tasca docent, a través de la qual establim les noves pautes de treball col·lectives. Aquest procés no s’acaba mai. Tenim presents les noves eines, els nous coneixements i els avenços científics relacionats amb els processos d’ensenyament-aprenentatge.
Som una escola acollidora i transparent. Tenim en compte les necessitats dels infants. Considerem que l’adaptació a l’escola és un procés molt important i el fem amb l’acompanyament de les famílies. Hem de viure aquest procés de la manera més natural i tranquil·la possible. Sempre i quan les famílies vulguin i puguin, oferim la possibilitat d’ estar amb els seus fills i filles a l’escola, mentre dura l’adaptació.
L’infant és el centre de les nostres mirades. Per tal de donar un temps i un moment a cada infant i a la família, fem l’entrada relaxada.
Acompanyem i ajudem els infants en el seu desenvolupament emocional. Treballem l’educació emocional i els valors per tal que els infants tinguin consciència de les pròpies emocions i siguin capaços de regular-les.
“Educar la ment sense educar el cor, no és educació en absolut.” Aristòtil
Potenciem la vessant artística i cultural.
Fem sortides i colònies. Aquestes últimes a final de cicle amb la intenció d’apropar l’infant a la realitat que ens envolta
Treballem les festes i les tradicions.
Desenvolupem actuacions encaminades a que els infants adquireixin una bona competència lectora, estimulant-los el plaer per llegir i el gust per conèixer i saber. Per aquest motiu realitzem diferents projectes de lectura com el “Llegim en parella”, l’Apadrinament lector”…
Cuidem el medi ambient. Fomentem activitats per conscienciar a l’alumnat per tenir un planeta més sostenible. Un dels projectes és l’hort escolar.Som Escola Verda.
Introduïm l’anglès com un procés natural, iniciant-lo a P3
Utilitzem tecnologies per l’aprenentatge. Tenim un Pla d’Innovació TAC (Robòtica, Scratch, Mbot…)
Som una escola oberta al nostre entorn: participem d’activitats ofertades per l’Ajuntament o altres entitats. Col.laborem amb les llars d’infants i instituts de la nostra ciutat. Formem part de la Xarxa de Competències bàsiques.
Ens caracteritzem per utilitzar diferents metodologies i així garantim el treball de les diferents intel·ligències múltiples. Per això:
- Potenciem l’aprenentatge a través del joc i l’experimentació.
- Treballem amb una metodologia d’aprenentatge cooperatiu amb repartiment de responsabilitats dins dels grups.
- Desenvolupament el treball per projectes.
- Fomentem el treball per racons.
- Fem espais d’aprenentatge a infantil i a primària.
Aquestes metodologies ens permet treballar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic. Aquesta manera de treballar implica que la metodologia sigui més creativa i flexible, en la que el rol del mestre és dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per que els alumnes puguin explorar tots els centres d’aprenentatges. Són fonamentals pel desenvolupament global de l’infant i té en compte les necessitats cognitives, motrius, afectives i socials.
L’èxit, l’excel·lència, és trobar l’equilibri en les diferents metodologies per així donar resposta a les necessitats de l’infant.