Escola en moviment

Som una escola en moviment, amb un equip humà de professionals amb ganes de transformar l’escola i en constant formació. Formem part de la Xarxa de competències bàsiques i, actualment, estem fent formació en llengua, programació i robòtica.

Som una escola innovadora, que no es tanca a altres maneres de fer i que es fonamenta en la reflexió de la mateixa tasca docent, a través de la qual establim les noves pautes de treball col·lectives. Aquest procés no s’acaba mai. Tenim presents les noves eines, els nous coneixements i els avenços científics relacionats amb els processos d’ensenyament-aprenentatge.

Som una escola acollidora i transparent. Tenim en compte les necessitats dels infants. Considerem que l’adaptació a l’escola és un procés molt important i el fem amb l’acompanyament de les famílies. Hem de viure aquest procés de la manera més natural i tranquil·la possible. Sempre i quan les famílies vulguin i puguin, oferim la possibilitat d’ estar amb els seus fills i filles a l’escola, mentre dura l’adaptació.

L’infant és el centre de les nostres mirades. Per tal de donar un temps i un moment a cada infant i a la família, fem l’entrada relaxada.

Acompanyem i ajudem els infants en el seu desenvolupament emocional. Treballem l’educació emocional i els valors per tal que els infants tinguin consciència de les pròpies emocions i siguin capaços de regular-les.

“Educar la ment sense educar el cor, no és educació en absolut.” Aristòtil

Potenciem la vessant artística i cultural.

Fem sortides i colònies. Aquestes últimes a final de cicle amb la intenció d’apropar l’infant a la realitat que ens envolta

Treballem les festes i les tradicions.

Desenvolupem actuacions encaminades a que els infants adquireixin una bona competència lectora, estimulant-los el plaer per llegir i el gust per conèixer i saber. Per aquest motiu realitzem diferents projectes de lectura com el “Llegim en parella”, l’Apadrinament lector”…

Cuidem el medi ambient. Fomentem activitats per conscienciar a l’alumnat per tenir un planeta més sostenible. Un dels projectes és l’hort escolar.Som Escola Verda.

Introduïm l’anglès com un procés natural, iniciant-lo a P3

Utilitzem tecnologies per l’aprenentatge. Tenim un Pla d’Innovació TAC (Robòtica, Scratch, Mbot…)

Som una escola oberta al nostre entorn: participem d’activitats ofertades per l’Ajuntament o altres entitats. Col.laborem amb les llars d’infants i instituts de la nostra ciutat. Formem part de la Xarxa de Competències bàsiques.

Ens caracteritzem per utilitzar diferents metodologies i així garantim el treball de les diferents intel·ligències múltiples. Per això:

• Potenciem  l’aprenentatge a través del joc i l’experimentació.
  • Treballem amb una metodologia d’aprenentatge cooperatiu amb repartiment de responsabilitats dins dels grups.
  • Desenvolupament el treball per projectes.
  • Fomentem el treball per racons.
  • Fem espais d’aprenentatge a infantil i a primària.

Aquestes metodologies ens permet treballar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic. Aquesta manera de treballar implica que la  metodologia sigui més creativa i flexible, en la que el rol del mestre és dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per que els alumnes puguin explorar tots els centres d’aprenentatges. Són fonamentals pel desenvolupament global de l’infant i té en compte les necessitats cognitives, motrius, afectives i socials.

L’èxit, l’excel·lència, és trobar l’equilibri en les diferents metodologies per així donar resposta a les necessitats de l’infant.