MÚSICA

La música és una assignatura molt important durant l’educació infantil i primària. El món visual i sonor que envolta els infants és molt divers i cal desenvolupar una actitud d’escolta i d’observació per poder percebre’l en la màxima amplitud. Per aconseguir aquesta competència i per tal de despertar l’interès pel món, és molt important oferir-los entorns suggerents amb diversitat d’elements. Els infants han de mirar i escoltar l’entorn proper natural, cultural i artístic, tant directament com mitjançant recursos analògics i digitals.
Les sortides a l’entorn cultural són molt recomanables per incentivar aquest gust per la música. L’assistència a concerts i a espectacles, havent preparat prèviament els esdeveniments, i la reflexió individual i/o col•lectiva després de l’experiència. També es pot posar l’atenció en la percepció d’aspectes visuals i sonors.
Per avaluar aquesta competència ens basem en elements que demostren la capacitat de l’infant de percebre la realitat sonora que l’envolta, en activitats dins i fora de l’aula, en activitats simulades com poden ser concerts, observació a l’aula, participació en el conjunt instrumental, capacitat tècnica…
La reflexió i l’elaboració de la documentació de les experiències viscudes són imprescindibles per a l’avaluació final en tant que mostren la presa de consciència en la percepció visual i sonora de l’entorn natural i cultural.