Microespais

A infantil tres cops per setmana es realitzen els microespais.

Els microespais són petits espais dins de l’aula on les nenes i els nens aprenen mitjançant el joc, l’exploració, el descobriment, l’experimentació, etc.

A les aules d’infantil trobem 6 microespais: el de biblioteca i calma, el de construccions, el de l’escriptori, el matemàtic, el d’experimentació i el de minimons.

Dins d’aquests espais trobem diferents propostes i provocacions per promoure la curiositat, les relacions i l’aprenentatge dels més petits, permetent combinar activitats individuals amb col·lectives.

Les sessions de microespais, segueixen 3 moments diferenciats:
En un primer moment, es presenten els materials de forma visual i estèticament acurada per tal de captar l’atenció i fomentar la motivació.

En un segon moment, els infants escullen a on volen anar oferim l’oportunitat d’interactuar directament amb els materials, experimentant, generant hipòtesis i reptes i comprovant la viabilitat d’aquests/es.

En l’últim moment, es duu a terme l’assemblea, és el moment de posada en comú, de compartir les descobertes… on cada alumne/a pot verbalitzar la seva vivència en relació amb les propostes i els materials. És un moment per aprofundir i reflexionar sobre els conceptes derivats de l’experimentació.