És la forma d’organització de l’aula que fins al moment ha aconseguit generar els millors resultats.
Consisteix en l’agrupament de tots els alumnes d’una aula en subgrups de quatre o cinc nens/es de la forma més heterogènia possible en el que respecta al gènere, idioma, motivacions, nivell d’aprenentatge i origen cultural. A cadascun dels grups s’incorpora una persona adulta de l’escola o de la comunitat i el seu entorn, que, voluntàriament, entra a l’aula per afavorir les interaccions. El mestre prepara tantes activitats com grups hi ha ( normalment 4). Els grups canvien d’activitat cada 15 o 20 minuts. Els alumnes resolen les activitats interactuant entre ells per mitjà d’un diàleg igualitari. És responsabilitat dels adults assegurar que tots els integrants del grup participin i contribueixin solidàriament amb la resolució de la tasca.
La formació de grups interactius fa que es diversifiquin i es multipliquin les interaccions i que tot el temps de treball sigui efectiu.
És per tant, una forma d’agrupament inclusiu que millora els resultats acadèmics, les relacions interpersonals i la convivència.