Biblioteca tutoritzada

Grup de grans

La biblioteca tutoritzada és una actuació educativa d’èxit que consisteix en un conjunt d’activitats d’aprenentatge que reforcen les tasques escolars, millorant el rendiment dels alumnes. Aquesta actuació afavoreix la inclusió educativa de tots els estudiants, ampliant el temps d’aprenentatge mitjançant diverses activitats com són, tertúlies, lectures col·lectives i suport a la realització de deures a través d’activitats orientades cap a l’aprenentatge instrumental amb accés lliure i gratuït.

Aquestes activitats solen ser proposades per una comissió mixta de treball que, d’una banda, organitza al voluntariat en aquest espai, i de l’altra, coordina el treball amb els professors de l’escola per a un millor aprofitament. Aquesta és també una alternativa inclusiva que supera la segregació durant el temps escolar dels alumnes que necessiten reforç.

Grup de grans

Per poder arribar al màxim d’alumnes possibles assegurant un bon clima, el centre inverteix dues tardes, de 16:00 h. a 17:00 h. El primer dia és pels alumnes de 1r, 2n i 3r, mentre que el segon, és pels alumnes de 4t, 5è i 6è.

Aquesta extensió del temps d’aprenentatge es duu a terme amb voluntaris, el paper és el de promoure l’ajuda mútua i optimitzar les interaccions entre els alumnes de diferents edats, que solen trobar-se en aquest espai. La biblioteca està oberta a qualsevol persona de la comunitat que vulgui participar en ella i donar un cop de mà en la millora dels coneixements dels alumnes.

A la biblioteca tutoritzada, l’aprenentatge de tots els alumnes s’accelera gràcies a la interacció amb persones diverses, el que beneficia especialment als alumnes amb alguna necessitat específica.