CÚPULES DE LEONARDO

Durant el mes de maig i principis de juny, hem pogut gaudir a l’escola d’ un material molt especial. Es tracta de les cúpules de Leonardo, material que ens ha estat facilitat durant aquest temps pel Centre de Recursos Pedagògics del Baix Llobregat.

Leonardome, o Cúpules de Leonardo,  és un recurs lúdic educatiu que permet construir estructures ideades per Leonardo Da Vinci. A partir de diferents patrons geomètrics – presents al Codex Atlanticus- podem aixecar «cúpules autosostenibles»: els seus elements no necessiten cap element d’unió fixa. A partir de peces de fusta, els alumnes podran construir cúpules basant-se en l’acoblament tridimensional d’elements que es donen suport els uns als altres. El resultat permetrà poder posar-se dins la cúpula.
Aquestes cúpules permetran treballar conceptes relacionats amb la geometria, la tecnologia, l’art i la història, sempre des de la col•laboració i el treball en equip.

Accediu a la galeria d’ imatges per veure el muntatge d’aquestes cúpules a l’escola.