25N. DIA INTERNACIONAL PER L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES

El passat 24 de novembre, les classes de Primària de l’escola, ens vam unir a la commemoració del dia de la lluita contra la violència vers les dones perquè, tal com diu el manifest institucional d’enguany, les violències masclistes no són un fet aïllat ni privat.

A algunes classes vam treballar al voltant del tema del consentiment. Mitjançant un conte i un joc, ens hem plantejat si podem tocar a les altres persones sense el seu permís o si ens poden tocar a nosaltres.

A d’altres, vam comprovar que la majoria de protagonistes dels còmics són homes o nois i vam decidir trencar certs estereotips, convertint alguns d’aquest personatges en dones i noies. Com seria l’Astèrix si fos una dona? I l’Obèlix? En Tintín, com aniria vestit?… I, què dirien aquestes noves heroïnes?

A Cicle mitjà van reflexionar a partir de la visualització d’un  video on s’analitza el conte de “La rateta que escombrava l’escaleta” i també van elaborar xapes del 25N.

Aquest any les institucions han donat especial importància a les violències masclistes a l’àmbit dels esports. Per aquest motiu les classes de 4t, 5è i 6è han participat en jocs esportius cooperatius i van escoltar la lectura del Manifest del món de l’Esport per a l’eliminació de la violència envers les dones.

I, com sempre, la música no ha faltat en aquests dies.  Hem llegit i escoltat algunes de les cançons que sonen als timbres durant aquest mes i que ens encanten.

Al següent enllaç podeu veure imatges i vídeos d’aquestes activitats: FOTOS