Job Shadowing a Irlanda

Com ja us vam explicar, una docent del nostre centre va participar activament amb tres altres professors en un job shadowing a Dublín durant el 4 i el 8 de març, una activitat dintre del marc del projecte CETE+ EMAILC. Per saber en què consisteix exactament això del job shadowing i què van fer exactament allà, consulteu l’article “Jow Shadowing a Irlanda de l’equip EMAILC CETE+” publicat pel Consorci Europeu de Transformació Educativa.

Xerrada d’orientació per a famílies

Per inscriure-us al programa només cal que accediu a l’enllaç següent: fer la inscripció aquí.

En aquesta xerrada no hi ha servei d’acollida de 3-12 anys.

Si ho creieu oportú, podeu assistir amb el vostre fill i/o filla, per tal que escolti de primera mà la informació i els diferents itineraris amb els quals pot comptar en relació amb el seu futur educatiu i professional.

Us convidem també a participar en aquest espai d’exposició que el mateix dimecres dia 20 de març de 9 a 14h i 16h a 18h a la Plaça Teresa Vall i Diví (les Piràmides).

Qualsevol dubte o consulta podeu enviar un correu a educacio@santboi.cat

Lectures coeducatives per secundària

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional del 8 de març, la comissió de coeducació del nostre institut vol compartir amb tota la comunitat educativa una selecció de publicacions per la igualtat de gènere i la violència zero, amb llibres, novel·les i còmics per a noies i nois de 12 a 18 anys.

Com ja sabem, la lectura és molt important a totes les etapes, però sobretot a l’adolescència, ja que permet un desenvolupament emocional, psicològic i social saludable. Els adolescents han de tenir models i lectures per debatre i desenvolupar l’esperit crític, l’exercici de la llibertat i el respecte, per tal de poder establir relacions socials saludables, igualitàries i no violentes.

Jornada de portes obertes ESO

Benvolgudes famílies,

Volem agrair-vos la vostra participació a la jornada de portes obertes celebrada ahir dilluns 4 de març, en què us vam mostrar el nostre projecte educatiu i vau poder visitar les instal·lacions del nostre centre. Tant si vau poder assistir com si no us deixem aquí una presentació on podreu veure uns vídeos sobre algunes de les matèries que es cursen al nostre centre educatiu.

No dubteu a contactar amb nosaltres si necessiteu cap aclariment o si teniu qualsevol qüestió.

Mobilitat a Dublín

Enguany, el nostre centre educatiu està participant en el projecte ERASMUS CETE+. Una de les parts per implementar aquest projecte és la possibilitat de realitzar diferents mobilitats a centres de l’estranger i poder viure l’experiència de aprendre noves metodologies, un intercanvi  i transferència de millors pràctiques en matèria d’ensenyament i desenvolupament escolar.

Amb aquesta finalitat, aquest diumenge, una professora del nostre centre marxarà a Dublín durant sis dies per tal de conèixer altres realitats, compartir-les amb tot el claustre a la tornada i poder així aplicar-les al nostre centre sempre amb la intenció de fer-ho cada dia millor.

En la imatge podeu veure el dibuix que ha fet la Saja, una alumna de 2n d’ESO, per portar a l’escola dublinesa amb qui compartirem aquesta experiència. Moltes gràcies per aquest bonic detall, Saja!

Raps per la pau

Com ja sabeu, fa uns dies, concretament el 30 de gener, es va celebrar el Dia escolar de la No-violència i la Pau i a l’institut es van fer diferents activitats per commemorar l’aniversari de la mort de Mahatma Ghandi, líder pacifista que va defensar i promoure la no-violència així com la resistència pacífica front la injustícia.

Avui us volem mostrar alguns dels magnífics raps que va crear l’alumnat de 2n d’ESO per tal de celebrar aquest dia tan important.

Fòrum dels Treballs de Recerca

La setmana passada, el 14 de febrer, la nostra alumna Clara de Asis de Blas Montoya va presentar al Fòrum de Treballs de Recerca de Batxillerat , que va tenir lloc a la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer de la ciutat de Sant Boi, el seu treball d’investigació “Radiació gamma: interaccions invisibles”, tutoritzat per l’Ana Gutierrez. Durant l’acte, alumnat de tots els instituts de la nostra localitat va exposar oralment l’excel·lent feina feta durant el seu treball de recerca.

A més a més, a les instal·lacions també es va exposar una mostra de tots els treballs de recerca que han participat en aquesta edició, els quals encara podeu veure. Enhorabona a tots i a totes!

Matrícula interna ESO (curs 2024-2025)

La CONFIRMACIÓ de matrícula es farà de la següent manera:

1. Descarregar i llegir el dossier informatiu de la web.
  2. Descarregar, llegir i omplir dossier de matrícula de la web.
  3. Lliurar, dins del sobre que us hem donat, al tutor-a la següent documentació:

– Fotocòpia DNI VIGENT

Dossier de matrícula degudament omplert

– Full d’actualització de dades (va dintre del sobre que li hem donat als alumnes) SIGNAT PER LA PART DE DARRERE

LLIURAR LA DOCUMENTACIÓ AL TUTOR-A AMB DATA LÍMIT 26 DE FEBRER.

XXIV Concurs de Traducció Francès-català

Ahir, 1 de febrer, vam donar el tret de sortida a la primera fase del XXIV Concurs de Traducció, organitzat per la Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge de la Universitat Pompeu Fabra. La prova va consistir en fer una traducció a mà del francès al català fent servir únicament diccionaris en paper, però en cap cas diccionaris digitals ni cap programa d’ajuda a la traducció per a ordinador o smartphone.

Aquest concurs es convoca amb el propòsit d’il·lustrar la vitalitat de l’ensenyament del francès i promoure el multilingüisme a casa nostra. També té com a objectiu introduir la pràctica de la traducció de la llengua estrangera als centres de secundària per destacar-ne la importància en la nostra societat.

Enguany s’ha presentat una major quantitat d’alumnes que el curs passat: un total de 36 alumnes entre les dues categories (ESO i Batxillerat). Molta sort a tothom!