Reaccions químiques al Cosmocaixa

Les sortides del Mir al Cosmocaixa són ja tot un clàssic, i l’èxit està sempre assegurat.

En aquest cas es tracta de l’assistència al taller de “Reaccions Químiques ” amb els alumnes de 1r de batxillerat que cursen l’optativa de Química.

La Química, en general, no té molt bona premsa, ja que sovint s’associa a  processos o substàncies que són perjudicials, contaminants, tòxiques, explosives… Però el món de les reaccions químiques és molt més que tot això, i molt més proper a nosaltres del que sovint s’intueix. Des que obrim els ulls al matí, fins que tornem anar a dormir, tot plegat suposa un encadenat de reaccions químiques: la cuina de casa, els vehicles, la respiració, la digestió, l’acció dels medicaments… La vida és química.

En aquest taller es posen a l’abast dels alumnes una sèrie d’experiments, en què hi participen activament, amb la finalitat d’ajudar a entendre les transformacions que es produeixen, tot relacionant-les amb els conceptes bàsics de química, alhora que s’intenta fomentar l’observació i la discussió com a vehicle d’aprenentatge.

Els alumnes, sempre demanen tornar-hi.

Hi tornarem !