Entre vinyes.

Què us suggereix? El títol d’alguna novel·la o  pel·lícula ? Doncs no!  En aquest cas es tracta de la visita d’uns alumnes de 4rt d’ ESO a les vinyes i a les instal·lacions dels Cellers Torres a Vilafranca del Penedès.

L’activitat, programada pel departament de Ciències Experimentals, anava dirigida als alumnes de 4rt que cursen les optatives de Física i Química i/o Biologia i Geologia i Ciències aplicades a l’activitat professional.

Els orígens de la família Torres al Penedès es remunten al segle XVII. Existeix constància que en aquells temps ja conreaven vinyes i comercialitzaven vins a petita escala, però va ser Jaume Torres qui, l’any 1870, va fundar una petita empresa que al llarg de 5 generacions dedicades al vi s’ha convertit en la gran empresa que actualment coneixem.

Aquesta entitat organitza visites guiades, tant a nivell individual com a nivell col·lectiu, per tal de conèixer de prop tot el procés que comporta des del cultiu del raïm fins a l’elaboració i posterior embotellament del vi. Val a dir que l’empresa ha estat reconeguda amb diversos guardons pel seu compromís amb l’ecosostenibilitat.

Vàrem tenir l’oportunitat d’efectuar un recorregut en “trenet” per les instal·lacions, escoltar les explicacions i aprendre moltes coses (com per exemple perquè planten rosers al costat de les vinyes), caminar entre les vinyes contemplant el fascinant paisatge que les envolta i finalment, com no podia ser d’altra manera, una degustació d’un dels seus productes: un magnífic most. Però sense alcohol, of course!

Salut !