11TH FEBRUARY: INTERNATIONAL DAY OF WOMEN AND GIRLS IN SCIENCE

El dia 11 de febrer la la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració delDepartament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, organitzen la jornada #100tífiques.

Investigadores de diferents entorns fan xerrades als centres escolars explicant les seves experiències professionals amb l’objectiu de motivar a les nenes i noiesa dedicar-se a professions de l’àmbit de la ciència i la tecnologia.

100tífiques.cat

Aquest any, l’alumnat de 1er d’ESO del nostre centre ha gaudit de la xerrada online de l’arqueòloga investigadora de la URV, Marina Mosquera.

La investigadora ens ha explicat com s’identifiquen les troballes arqueològiques, sobretot de banyes i óssos d’animals i d’homínids i com es fan deduccions a partir de les marques que es troben sobre ells. Ha motivat l’alumnat a fer les
seves pròpies hipòtesis a partir d’unes troballes reals.Un cop acabada la xerrada, ha hagut un feedback entre la investigadora il’alumnat.
Malgrat les dificultats tècniques i el fet de no tenir un contacte directe, ha estat una experiència molt enriquidora per l’alumnat que ha expressat que era molt interessant el que l’arqueòloga explicava.
Esperem participar en la iniciativa el proper any.

ALTRES ACTIVITATS:

• Confecció de cartells commemoratius de la jornada: 4t B

• La presència de la científica: Maria José Hueso Estornell, Unit  Technician-Chromatography, Thermal Analysis and Electrochemistry de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ). La M. José ha fet una xerrada per a l’alumnat de primer de batxillerat sobre què és un laboratori d’investigació i la cromatografia.

Totes aquestes activitats van dirigides a promocionar els estudis STEAM entre les alumnes de l’institut, un dels objectius del nostre programa ERASMUS It’s time for STEAM.

#steam #100científiques #erasmusplus @sepie_gob @insmartamata