L’INSTITUT MARTA MATA: ESPAI LLIURE DE MÒBILS

L’Institut Marta Mata, d’acord amb els instituts i escoles de primària de la zona educativa de Salou i Vila-seca, ha apostat pespai lliure de mòbilser convertir-se a partir del curs 2023-2024 en Espai Lliure de Mòbils. Actualment, pràcticament el 100% del nostre alumnat disposa de telèfon mòbil, el qual esdevé per a ells una eina amb la qual juguen, se socialitzen i es comuniquen.

Està demostrat que la utilització dels mòbils als centres educatius té un impacte negatiu en els resultats acadèmics. Tant la pèrdua de concentració com la dependència dels alumnes cap a aquests dispositius fan que baixi el seu rendiment. L’ús inadequat del mòbil, sobretot de les xarxes socials, són font de bona part dels conflictes dins i fora dels centres.

És per tot això que hem actualitzat la normativa respecte a l’ús del mòbil a l’institut, normativa que ha estat aprovada pel Consell Escolar en data 30 de juny de 2023.

NORMATIVA PER A TOT L’ALUMNAT:

1. Es prohibeix l’ús del mòbil (o altres dispositius amb funcions similars com rellotges…) dins del recinte de l’Institut a tot l’alumnat (alumnes dels estudis postobligatoris també). L’alumnat NO HA DE PORTAR EL MÒBIL AL CENTRE.
  2. En casos puntuals i ocasionals (que la família consideri oportú) l’alumnat pot portar el mòbil a l’institut, però en cap cas podrà treure’l ni fer-ne ús. Se seguirà el següent protocol:

a. La família ha de sol·licitar i justificar per escrit que el seu fill/a porti el mòbil al centre.

b. L’alumnat ha de portar el mòbil apagat a la motxilla o guardar-lo a la seva taquilla amb cadenat la primera hora. En acabar la jornada, el podrà recollir de la taquilla.

c. El mòbil no es pot fer present, ni visible, ni audible, des de les 8:30 fins a les 15.00 hores, sense excepció (ni canvis de classe, pati, passadissos, escales, guàrdies, ni cap altra casuística).

d. En tot cas, l’alumnat sempre ha de vetllar per la integritat del seu dispositiu electrònic i n’és el seu responsable. El centre no es farà responsable de les avaries, trencament, pèrdues, furts o robatoris dels telèfons mòbils de l’alumnat.

SANCIONS

En cas d’incompliment de la normativa, tant per l’alumnat d’ESO com dels estudis post-obligatoris, les sancions seran les següents:

• 1ª vegada: Suspensió del dret d’assistència al centre d’un dia lectiu (l’alumnat haurà de continuar treballant a casa amb Classroom, seguint les indicacions del professorat).
  • 2ª vegada: Es considera que ja hi ha hagut una reiteració. La sanció és suspensió del dret d’assistència al centre durant 3 dies lectius.
  • 3ª vegada: Obertura d’expedient disciplinari que pot comportar una suspensió del dret d’assistència al centre de llarga durada.

Si tothom col·labora en el compliment d’aquesta normativa, hi haurà una millora de la convivència i s’evitaran conflictes innecessaris produïts per un mal ús dels dispositius electrònics.

L’alumnat, en cas de no trobar-se bé, pot demanar al professorat que  truqui  la família i, si fos pertinent, demanar que el vingui a recollir les persones autoritzades dins l’horari lectiu.

Agraïm la col·laboració de les famílies amb el compliment d’aquesta normativa!