ECONOMIA CIRCULAR AL PFI

Enllaç Video: ResIdea alumnes PTT Institut Marta Mata

El PFI PTT de l’Institut estem participant a Residea, un projecte d’economia circular on els alumnes transformen residus en nous objectes.

El projecte s’adreça a alumnat, professorat PFI i voluntariat. Té com a finalitat principal la conscienciació sobre el paper fonamental que tenim com a societat en la cura del nostre planeta i dels recursos dels que gaudim.

Objectius:

• Conscienciar envers la cura del nostre planeta i dels recursos disponibles.
  • Millorar el benestar emocional de l’alumnat a través d’activitats a l’aire lliure.
  • Posar en valor les accions que es fan des dels centres educatius, concretament des dels Programes de Formació i Inserció (PFI) en termes de sostenibilitat per empoderar a l’alumnat.
  • Treballar alineats amb l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible des de les vessants acadèmica, professional i personal.
  • Trencar etiquetes respecte al col·lectiu PFI en el seu entorn proper, ja sigui el centre educatiu o el municipi on viuen.
  • Evidenciar les sortides professionals que obre la sostenibilitat.

Els alumnes de Salou han iniciat el projecte amb l’empresa XTA que és dedica al cablejat de la fibra òptica. El residuo que generen i que ens han donat són les bobines on transporten el cablejat.